Bu

Idag är jag barnvakt till min sjuke systerson. jag har sovit här i stan hos syrran och svågern i natt då jag ändå är ledig idag så passar det ju bra att jag är hemma med kilen då han är förkyld och inte kan vara på dagis.

Vi har haft en riktigt mysig förmiddag då vi har legat och myst i soffan och läst böcker.
Vet ni vad mitt nya namn är enligt lillgrabben?! Bu! Lill ungen tror att jag heter Bu, så kan det gå när man tidigare försökte lära han ett nytt ord, då fick han för sig att moster heter Bu istället, gulligt va`?!

Igår mailade jag till min ivf klinik och berättade att jag var gravid så nu hoppas jag att de snart hör av sig. Jag hade några frågor som jag hade velat få svar på. Funderar lite på hur länge jag ska äta Pednisolon:et (kortison tabletterna) som jag personligen känner det så skulle jag vilja fortsätta med dem till vecka 12 i alla fall.
Idag är jag i vecka 5+2. Så det går framåt. Jag ville även ha en tid för att göra ultraljud, hoppas på att få en tidig tid med tanke på våra tidigare missfall.

Igår när jag var och handlade blev jag riktigt illamående, fick luta mig över kundvagnen och andas djupa andetag. Verkar vara så att jag blir lite illamående ibland när jag är hungrig så det gäller att ha nåt i fickan som jag kan äta såna gånger.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilket gulligt namn du fått, Bu :)



Hoppas att du får klartecken att knapra Prednisolon hela första trimestern. Skönt att känna att man gör allt i sin makt. Fortsätter du med Trombyl och progesteron också?



Grattis till illamående ;) Minisnickers i handväskan var min räddning många gånger. Speciellt på Ica Maxi och liknande ställen där man bara ville dö av äckellukten. Nybakt bröd kan verkligen stinka för att inte tala om köttdisken spyr



Vecka 6 minsann. Härligt :D

2010-02-25 @ 10:30:45
URL: http://knyte.wordpress.com
Postat av: Hanna

:)



Vad härligt med illamående! :)



Nä, har följt dig länge nu, men är urusel på att kommentera! Men jag har hållt alla tummar jag kunnat!



Kram

Hanna

2010-02-25 @ 11:57:05
URL: http://minivf-resa.blogspot.com/
Postat av: *

Vad sött. Dom är så roliga när dom har egna namn på allt :)

2010-02-26 @ 14:20:05
URL: http://densomvantar.blogspot.com/
Postat av: Sofie

Grattis grattis till allt vad illamående och ömma bröst heter! Underbart!

Har ni fått veta nåt om UL.et?? Håller mina tummar att ni får en tid så fort som möjligt så ni får se ert lilla pyre!

Många kramar från mig

2010-02-26 @ 14:22:04
URL: http://eninreresagenomivf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback