Inget recept

Nu har jag precis skickat iväg ett mail till min ivf klinik då jag fortfarande inte har fått in receptet på Prednisolon. Jag vet inte om apoteken har det hemma eller om det är beställningsvara så därför känns det viktigt att jag får receptet så fort som möjligt.

Idag ska vi iväg och äta middag hos svärmor och svärfar, alltid lika trevligt att bli bortbjudna och slippa laga mat själv (läs så slipper J laga mat)

Annars så händer det väl inte så där jätte mycket idag, ska fortsätta på stickningen. Är så himla kul så det är svårt att sluta sticka. 
Hoppas verkligen att garnet jag har beställt kommer imorgon för annars kommer jag att vara syssellös framför tv:n imorgon ;-)

Kommentarer
Postat av: C

Dom två gånger vi har hämtat ut det till våran kisse så har det funnits hemma på apoteket i stan så jag håller tummarna att dom även nu har det.

2010-01-17 @ 15:13:46
URL: http://densomvantar.blogspot.com/
Postat av: Lila

Hej tjejen!



Viktväktarna har samma bas som tidigare, man får ett visst antal propoints man ska äta varje dag, och dessutom bonuspoints utöver den dagliga ransonen. Man kan även motionera sig till motionsbonus fortfarande. Förut fick jag 22 points, nu får jag 34 propoints varje dag + 49 bonuspoints varje vecka. Vissa "bra" livsmedel har dem behållt samma antal propoints, men vissa "sämre" har blivit "dyrare".



Tidigare tog dem bara hänsyn till kalorier och fett när de räknade fram hur många points ett livsmedel skulle innehålla. Nu efter mycket forskning tar dem hänsyn till både fibrer, kolhydrater, fett och proteiner, och räknar antal propoints utifrån dessa innehåll.



Tycker det "nya" sättet är mycket bra, det gynnar till ett mer hälsosammare liv/tänk.



Kramis Lila

2010-01-17 @ 19:29:01
URL: http://drommenometttillbarn.blogspot.com
Postat av: C

Vad sega dom var. Brukar gå rätt fort att få recept från dem, dock brukar ju Dr S envisas med att skicka hem ett vanligt recet med posten. Tell brukar dock köra elektroniskt.

2010-01-18 @ 12:50:58
URL: http://densomvantar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback