Myspys

Idag har vi haft en riktigt underbar dag.

Dagen började med att vi åkte till banken för det var dags att skriva om lånen. Vi har snart bott i huset i 5 år, tiden går så himla fort.

Sen blev det att åka förbi svärmor och svärfar och se hur det går för dem med renoveringen av badrummet. Man blir själv lite små sugen på att göra om, men det ska vi inte göra. Så mina drömmar får stanna kvar som just drömmar.

Sedan var det bara att sätta sig i bilen igen och åka in till stan för att hämta min systerson på dagis. Han har ju blivit stora killen som är på dagis på dagarna.

Sen tog vi med han och gick på ett fik där vi fikade. Han fick välja vad han ville ha och då blev det en vanlig kanelbulle. Han såg helt överlycklig ut när J kom med brickan, han vinkade och klappade händerna.
Efter fikat så gick vi hem till syrrans lägenhet där vi lekte och läste böcker till hans föräldrar kom hem från sina arbeten.
Så med andra ord har vi haft en riktigt mysigt dag! Det här kommer vi att göra om snart igen!


Ja just det, igår skrev jag lite om att jag har börjat att äta en ny medicin. Tänkte att jag skulle passa på att visa två bilder på alla mediciner jag äter nu.


Den vita tabletten med skåran längst till vänster är Levaxin, sen kommer de gula lite större tabletten, det är Dureferon som jag tar 2 tabletter av varje dag. Den lilla gula är Folacin. Den andra vita är Prednisolon. Den röd/bruna är Mitt val kvinna och sen kommer den andra Dureferon tabletten.


Som tur är har jag en dosett. Som ni ser har jag delat upp så jag tar min medicin i 3 olika omgångar.
Jag böjar med att ta Levaxinet när jag är upp och morgonkissar, för den tabletten får man inte ta tillsammans med järntabletter och kalciumprodukter.
Sen när det är dags för frukost några timmar senare så tar jag Prednisolon, 1 tablett Dureferon, 1 tablett Mitt val kvinna och 1 folsyretablett. Sen till middagen tar jag 1 tablett dureferon (järntabletter)

Kommentarer
Postat av: Fru barnlös

Det var en massa tabletter.

2010-01-21 @ 19:25:04
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Kix

Men du, det var en hel del.... bra att ha en sån där låda så du inte mixar ihop det.



Kram Kix

2010-01-21 @ 20:55:59
URL: http://kix.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback