70 års kalas

Jag har nyss kommit hem efter att ha varit hos barnmorskan. Fick börja med att väga mig, nu ligger jag på +3 kg sen inskrivningen och det tyckte barnmorskan var jätte bra. Hon sa att det jag har gått upp är allt på magen, hon trodde även att jag skulle gå upp sammanlagt kring 10 kg.

Mitt blodtryck kollades också och det var helt okej. Sen var det äntligen dags för att lyssna på pyret och mäta magen.
Pyrets hjärtslag varierade mellan 145-155 slag per minut.
Mitt SF mått låg på 23 idag i vecka 24+2, vilket var helt i mitten av kurvan. Jag trodde att jag skulle hamna högt upp, men min mage är alldeles i rätt storlek :)

Om ett tag ska vi åka iväg till J:s mormor & morfar. Hans mormor fyller 70 år idag och det ska vi självklart fira. Hon vill inte ha några presenter men vi har fuskat lite grann, det blev nya svarta vinbärsbuskar till henne. Sen har vi gjort en förrätt, efter det blir det grillat med potatisgratäng och till efterrätt en jordgubbstårta.
Så jag tror att vi kommer att få en riktigt trevlig kväll med god mat!


Kommentarer
Postat av: Tonci

Vad skönt att allt såg bra ut för dig hos barnmorskan!

Min SF mått låg pyttelitet ovanför den medellinjen, men absolut inne inom normala gränser. Barnets hjärtljud var 144/min. Allt såg bra ut här också, det känns skönt.

Kram

2010-07-09 @ 22:29:42
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: http://avlangtan.blogspot.com/



Svarar här, Ja men det är alltid kul att se den lilla bebisen igen. :-)

Ha en mysig helg, kram.

2010-07-10 @ 07:59:13
URL: http://avlangtan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback