Nya läsare

Idag har jag pratat med min handläggare på försäkringskassan, man har tydligen egna såna när man är sjukskriven... Hur som helst så hade hon godkännt hela min sjukskrivning nu tom 26:e augusti och efter det har jag fått havandeskapspenning beviljat. Känns skönt att veta att allt kommer att fungera som det ska!

Har varit in till stan en snabbis idag och gjort min årliga synundersökning/linsundersökning. Jag tycker att jag har börjat att se lite sämre med vänster öga, men det kunde ha att göra med att det var lite mer beläggningar på vänster lins. Får se om det blir bättre när det är dags att byta linser. Jag använder dygnet runt linser som jag har en månad i streck, är så smidigt. Skulle nog inte klara mig utan dem nu när jag väl har börjat med dem.
Optikern frågade när bebisen var beräknad och när jag svarade i slutet av oktober så blev hon mycket förvånad. Hon trodde att det var i slutet av sommaren jag skulle ha ;)

Jag ser att jag har fått kommentarer i bloggen av nya läsare, alltid lika roligt. Välkommen hit Jenny & Lisa.
Ingen av er hade nån egen blogg så därför passar jag på att skriva här istället.

Lisa: Jag håller mina tummar för dig idag att allt går bra på ditt vul. 3:e gången gillt ska det vara nu för er! Du får gärna höra av dig sen och berätta hur allt gick.

Jenny: Roligt att jag kunde hjälpa dig med tips. När är eran bebis beräknad till?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för välkomnandet :)



Bebisen är beräknad till 16 augusti, inte långt kvar :) Det känns så himla overkligt men nu är längtan större än någonsin efter att få träffa lilltjejen i magen :)



Du ligger inte så långt efter mig.



Vart gjorde ni er IVF?



/J

2010-07-15 @ 18:33:39
Postat av: Anna

Hej hej ! Är också ny läsare av din blogg.

Har även jag en liten IVF-bebis i min mage, har ca 1vecka kvar till BF (25 Juli)så här väntas det för fullt.

Önskar dig stort LYCKA TILL !

2010-07-16 @ 09:08:21
Postat av: Erica B

skönt att veta "vad" man ska göra och att försäkringskassan inte strular. Inte länge kvar nu :-) bara 15 veckor så har ni lilltösen ute på rätt sida av magen hoppas jag!

2010-07-16 @ 11:06:17
URL: http://flatcoated.bloggagratis.se
Postat av: Anette

Får jag fråga vad det är för linser du använder? Har själv haft dygnetrunt linser i flera år men efter ett sår på hornhinnan blev jag lite rädd. Funderar på att prova igen...

2010-07-16 @ 11:51:29
URL: http://www.lillahumlan.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback