Varm, varmare, varmast....

Det verkar inte som nån har hört mina önskningar om svalare väder.... idag har det varit kring 23 grader i skuggan, alltså alldeles för varmt för mig. Jag har suttit i en solstol i skuggan och pendlat mellan att sitta där och vara inne.
Mina ben är svullna av värmen, har satt ner dem i det kalla vattnet i badtunnan och det verkar ha hjälpt.

När jag kollar vad det ska bli för väder imorgon så verkar det bli nåt liknande. Så jag tror att J får ordna badtunnan så att det är "rätt" temperatur på vattnet tills dess, inte för kallt och inte för varmt. Jag är nog rätt så besvärlig skulle jag tro.

Vi har fågelholkar på gården och i dem är det fågelungar. Igår skulle ena fågelungen ut på första flygturen, det slutade med att den flög in i J:s huvud och sen in i växthuset. Så J fick hämta stegen och klättra upp med ungen till fågelholken igen.
Men idag verkar flygningen gå bättre, har sett att fågelungarna har flygit ut så nu har dem nog lämnat holken.



Vet inte riktigt vad det är för fåglar, både mamman och pappan är röda i färgen och på huvudet ser det ut som att det är metalicfärg. Den här sortens fåglar är nog inte vanliga här uppe då ingen som har varit hit har sett dem tidigare.
Har försökt fota mamman eller om det är pappan men det är inte det lättaste, här är i alla fall ett försök.


Kommentarer
Postat av: Greta

JA det har varit riktigt varmt idag.



Tror fågeln är en Lavskrika.

2010-07-11 @ 21:31:41
URL: http://torparfru.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kan det vara en Rödstjärt?

2010-07-11 @ 22:48:51

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback