Vecka 20+0

Just nu sitter jag och kikar på hotell i stockholm. Jag & J är sugna på att ta bilen ner och utforska huvudstaden några dagar i sommar.
När jag kikar runt på hotell så ser jag att coop medmera har att man får bo 3 nätter på ett hotell för 2098 kr, det är ju som hittat. Då är det inte mitt i smeten, utan det tar ungefär 15 minuter med tunnelbanan.
 
När vi ändå är i Stockholm så har vi nog tänkt att boka tid för ett extra ultraljud. Efter att ha suttit och kikat runt på olika ställen så tror jag att det lutar mot att vi bokar på Tittut.
Där har de olika paket som de erbjuder, det jag och J är sugen på är Premium 2D/3D/4D ultraljud. Det kostar 1700 kr, då ingår en cd skiva med 20-50 3D bilder, man får en dvd med undersökningen inspelad på (30 minuter), man får 6 bilder i svart/vitt och 4 bilder i färg, de gör en könsbestämning och man får en detaljerad ultraljudsrapport.

Före vi bokar hotell och ultraljudsundersökningen så måste vi kolla om vi får hundvakt medans vi är borta, men det ska säkert ordna sig på nåt sätt.

Idag är jag i vecka 20+0, alltså har jag gått in i vecka 21. Jag har nu gjort mer än halva tiden!


"Nu väger fostret cirka 360 gram och är ungefär 27 centimeter långt från hjässa till häl. Ögonbryn och ögonlock är fullt utvecklade och fingertopparna täcks av naglar.

”Små grytor har stora öron”: Nu kan bebisen höra vad du säger eller sjunger. Vissa studier pekar på att att nyfödda barn suger kraftigare om de lyssnar på en saga de hört ofta i livmodern. Om du vill göra din egen ”vetenskapliga” undersökning, kan du välja en bok du tycker om och läsa den högt. Det är klokt att välja något du inte kommer att tröttna på i brådrasket, eftersom det kan råka på att bli en storfavorit som du får läsa många, många kvällar framöver...

Du mår förhoppningsvis ganska bra nu. Generellt är detta den behagligaste fasen av graviditeten. Du har ännu inte blivit så stor att det är jobbigt och de vanligaste biverkningarna av att vänta barn, som illamående, tryck på blåsan och trötthet har förmodligen lagt sig. Njut medan det varar. Den tredje trimestern ligger framför dig och kan föra med sig lättare besvär som kommer av att bära en större bebis i magen.

Har du funderat på var du vill föda? Är du nyfiken på hemförlossning?

• Observera, att forskning har visat att barn utvecklas i sin egen takt – även i livmodern. Sidorna om fostrets utveckling har gjorts som en allmän guide till hur din bebis växer."

Källa: http://se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/21weeks/

Kommentarer
Postat av: Anna

åhh...ja gör det..stockholm är en härlig stad. Min syster borde där innan och vi var där titt som tätt. TYckte det lät som ett bra hotellpris...och tunnelbana funkar ju fint!.

Och det där ultraljudspaketet lät ju oxå spännande :) hoppas n hittar en hundvakt så ni kan åka! Ni bor ju lite för l¨ångt bort annars hade ni kunnat lämna den här :-)

2010-06-09 @ 17:42:34
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Teres

Åh jag har oxå kollat på 3 d ultraljud. Men jag vet inte om jagh vill veta vad det är, även om jag har det på känn =)



Är deet i umeå ni har bokat? Visst finns det i umeå?

Åh jag vill oxå =)



Kramis

2010-06-09 @ 19:33:00
URL: http://familjonskas.blogg.se/
Postat av: Pyttianna

Härliga planer!

Det är verkligen helt magiskt att se bebisen med 3d/4d ultraljud. :)

2010-06-10 @ 02:26:37
URL: http://www.pyttianna.se
Postat av: carolina

åh vad häftigt med 3D! vi har också vart sugna på det, men vi har gjort så mycket ultraljud, så jag tror jag ska låta våran lilla tjej vara ifred nu, hihi. mysigt att åka ner till stockholm, glöm inte att gå in på Zara och kolla baby-avdelningen, udnerbara kläder!

2010-06-10 @ 12:38:17
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback