Sjukvården...

Ibland kan jag verkligen bli irriterad på hur sjukvården fungerar. Jag var till barnmorskan i onsdags för inskrivningen. Då skulle hon meddela min läkare att jag behövde ändring av min Levaxin dos.
Imorse hade jag fortfarande inte hört nåt om hur jag skulle ändra den, så då var det bara att ringa barnmorskan igen och fråga.
Hon skulle nu skicka meddelandet till en annan läkare då min tydligen var ledig.

Sen gick det bara 1 timme så ringde en utländsk läkare upp mig och undrade vem som hade skrivit ut Levaxin till mig då det inte stod nåt i journalen. Försökte då förklara att jag har gjort min missfallsutredning privat och då ville han veta varför jag hade fått det utskrivet. Jag missförstod läkaren och han missförstod mig. Men till sist fick vi äntligen till det. Jag har tidigare ätit 50 mikrogram Levaxin per dag men nu skulle jag öka upp till 75 mikrogram och så skulle jag ta ett nytt blodprov om en månad för att se hur jag ligger till då.

Inatt är det dags för jobb igen för mig. Får se hur många frågor jag får om jag är gravid... ska försöka dölja det åtminstonde en vecka till, om det går.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Sara, hittade din blogg via en annan. Har läst hela din resa och hjärtat värker att även du fått genomgå tre missfall, men blir så oändligt glad att du nu är gravid och att allt går bra! Det ger mig hopp :)

Många stora lycka till med allt! Kram //A

2010-03-26 @ 13:23:58
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: Lila

Skönt att du fick hjälp av läkaren till slut. Hoppas det går bra för dig att jobba! Som jag tolkar det utifrån vad du har skrivit så antarj ag att det redan börjar synas att du fått mage, vad kul!



Ha en bra kväll!

Kramis Lila

2010-03-26 @ 15:24:40
URL: http://minbloggvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback