Vecka 10+0

Födelsedagen igår var mycket trevlig. Fick en massa fina presenter, många fina tröjor/tunnikor med plats för min växande mage ;)
Jag fick även en mamma kjol och ett par mamma byxor som jag hade provat innan. Snacka om sköna kläder.
Sen fick jag ett bola halsband om våra grannar. Egentligen hör inte bebisen ljudet från halsbandet innan vecka 20 men jag börjar med det redan idag.

Idag har jag gått 10 hela veckor så jag är nu inne i vecka 11.

Vecka 11

Kroppen:
Det syns fortfarande inte att du är gravid, men du kan känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Vissa kan känna sig svimfärdiga om de tvingas stå upp en längre tid, till exempel på bussen. Det beror på att blodtrycket är lägre.

Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnats och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek. Ännu kan du inte känna att fostret rör sig, men vid ett ultraljud kan man se rörelser.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack! Ja, jag kommer börja med tabletterna samma dag som mensen dyker upp så nu hoppas jag på bra utfall av detta.. :)



Låter som en bra födelsedag.. tänk att du nästan gång du fyller år har en lite knodd hos dig!:)

2010-03-30 @ 18:31:07
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: carolina

grattis till vecka 11 =)

roliga presenter du fått =)

2010-03-30 @ 18:37:14
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Grattis i efterskott! O vilka fina bilder på magen! Jag hade oxå en synlig mage vid den tidne, men sen väntade jag ju iofs trillingar så det va ju kanske inte så konstigt :-)

Så skönt att ni känner er trygga i graviditeten o kan berätta det o köpa bebis o mammasaker. Jag började snegla de sista veckorna och hann precis köpa min första gravid-tidning precis innan missfallet.



Kram!

2010-03-30 @ 23:05:48
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Greta

Grattis i efterskott på födelsedagen, önskar en trevlig fortsättning och att du växer i omfång och mår bra ;)

2010-03-31 @ 09:02:56
URL: http://torparfru.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback