Vecka 8+0

Jag trodde att våren var på väg men imorse så var det -24 grader, så jag hoppas verkligen att vädret vänder snabbt. På dagen är det rätt så skönt när solen värmer men så fort den försvinner så blir det kallt igen.

Nu ska jag varna känsliga läsare för att sluta att läsa.... när man är gravid så händer det mycket med kroppen, det är väl allmänt känt. Men inte hade jag nån koll på att jag skulle bli så här hård i magen.
Idag fick jag verkligen panik när jag var på toa, visste inte vad jag skulle ta mig till.
Men nu är det problemet mest troligt ur värden, skickade J på apoteket för att inhandla lite preparat till mig. Det slutade med att han kom hem med två olika saker till mig. Det ena var Microlax och det andra var nån olja, båda kunde man ta som gravid.

Nästa onsdag ska jag till barnmorskan för första gången och då ska jag prata med henne om mina magproblem, åt plommon igår men det verkade tyvärr inte hjälpa.

Idag har jag förresten gått 8 fulla veckor och det är 20,4 % av hela graviditeten! Har 223 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kommentarer
Postat av: *

Nu funkar det att kommentera :)

Det finns något som heter Inolaxol granulat på apoteket som man kan använda även som gravid. Det ser ut som snabbkaffe-korn (inbillar mig tom ibland att det luktar kaffe!) som man dricker med vätska eller lägger i filen och detta funkar bra mot hård mage.

2010-03-16 @ 17:18:07
URL: http://densomvantar.blogspot.com/
Postat av: Sara

Skönt att det funkar igen, försökte kommentera tidigare men utan framgång.



Drick katrinplommonjuice.. det sätter sprutt på magen så det smäller om det!

2010-03-16 @ 19:35:55
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Anonym

under min korta graviditet blev jag oxå jättehård i magen. man ville nästan gråta när man satt på toa.



För övrigt gick det inge bra för oss, inga av våra 2 embryo klarade upptining :(

Så nu är det dax att starta om igen om ca 2-3 veckor..känns bittert men man är ju härdad vid det här lagret....

2010-03-16 @ 21:45:40
Postat av: Tove

Hoppas magen kommer igång!!



Ska du göra nåt mer ultraljud innan det stora i vecka 18??

2010-03-17 @ 10:41:47

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback