1 vecka

För ganska precis en vecka sedan så satt jag i bilen på väg till sjukhuset med värkar. Var på riktigt dåligt humör efter 2 nätter utan sömn.
Men tänk så snabbt allt kan ändra sig, efter gynundersökningen när jag fick veta att jag var öppen 6 cm så blev jag helt överlycklig och började dansa och skratta igen.

Nu har en vecka gått och än är det svårt att förstå att det här lilla miraklet som ligger brevid mig verkligen är vårat.

Märker att har en massa hormoner i kroppen som ligger och "spökar". Jag är känslig för minsta lilla sak. Ta bara i fredags som ett exempel, satt då och såg på Idol som var här ifrån Luleå. Då hann bara Jide säga välkommen till Luleå och jag storgrinade ;-)

Sen när jag läser alla era fina kommentarer här och på facebook så kommer tårarna igen. Men det är väl sånt som hör till.

Hur som helst så har vi det helt underbart här hemma. Vi har börjat att få mer och mer rutiner. Tyvärr fungerar inte min amning så jag måste pumpa ur mjölken som vi sedan ger med nappflaska. När hon ska ammas så blir hon för ivrig och har inte tid att äta från bröstet. Känns lite tråkigt, men det viktigaste är att hon får i sig mat och blir nöjd. 
Jag har inte gett upp amningen än,  utan jag fortsätter att kämpa.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Härligt att höra ifrån dig och att ni alla mår bra! Vilken fantastisk förlossningsberättelse, du verkar vara som gjord för att föda barn. Tråkigt med EDA:n såklart och jag hoppas att du är på bättringsvägen. Hoppas på massa bebis-nyheter om lilla Cornelia framöver. Kram och bara njut!



PS. Visst är det en bra tid att få bebis på, man kan bara vara inne i pyjamas och mysa hela dagarna medan novemberregnet bara öser ner.

2010-11-15 @ 11:12:19
URL: http://turbolina-twin.blogspot.com/
Postat av: em

Mysigt att hon äntligen är där! Men jag kan tänka mig att det är overkligt.



Hoppas att amningen kommer igång om ni tycker det känns bäst, annars kommer det säkert gå superbra med nappflaska också.

2010-11-15 @ 11:23:47
URL: http://ettansblogg.blogspot.com
Postat av: Anna - Mamma till Kevin

Det där med att man är känslig känner jag mer än väl igen..Är fortfarande, efter snart 4 veckor, riktigt gråtmild!



2010-11-15 @ 11:26:06
URL: http://[email protected]
Postat av: Lotta

Angående amningen så brukar det lösa sig för de flesta som du vet. För mig slutade inte den förbannande smärtan och sprickorna förrän det gått hela sex veckor. Hur jag lyckades bli kvitt det vågar jag inte skriva visslar



Har ni testat att liggamma? Ivrigheten brukar lugna sig då :)

2010-11-15 @ 13:29:04
URL: http://knyte.wordpress.com
Postat av: Marie

Har följt din blogg länge och är så glad att ni äntligen har er skatt.

Amningen kan vara ett riktigt elände, när det strulade för mig blev jag så ledsen så att det delvis förstörde första månaderna med min lilleman. Så vad som än händer, se till att behålla perspektivet så att du inte gör om mina dumheter och lycka till med allt.

2010-11-15 @ 13:51:35
Postat av: SM

Prova med att börja mata men flaska, och sedan ge henne bröstet när hon fått i sig lite mat. (typ vid halvtidsrapen). Pumpa sedan ut resten för nästa måltid.



Det kan funka, om det inte gör det så är det inte hela världen. Ni löser det där säkert jättefint, du och tösen! :-D

2010-11-15 @ 16:15:57
Postat av: Carolina

åh, så gjorde Lo med, men vi kämpade på, och det gick ju super tillslut. ibland får man liksom forma bröstet, greppa det på ett visst sätt osv :) för oss funkar det bäst om jag ligger ner och ammar, konstigt nog!

kram på er och underverket :)

2010-11-15 @ 19:58:10
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: IVF-karusell

Åh vilken fin förlossningsberättelse! Känns som det var igår man själv födde barn. Vilken sötnos som kommit till er- ett sådant mirakel! Varm kram!

2010-11-15 @ 23:49:01
URL: http://www.ivf-karusell.blogspot.com
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Det tar tid ibland för man måste ju "lära sig" amma också. Få in rätt grepp att de blir bekvämt för bägge, rätt tag osv.

Med dottern tog det flera veckor innan jag tyckte det var bekvämt nog, men jag kämpade på och ammade henne väldigt länge. Jag blev nog och är nog en riktig AP morsa :-)

Ofta märker ju bebbarna att de går lätt att suga på flaska där kommer mjölken dorekt, det är en annan konst de använder och suga på bröst :-)

Lycka till.

2010-11-16 @ 10:05:15
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis till erat lilla underverk! Tänk att våra små kom till slut :-)

Fortsätt njut av den här tiden. Det gör vi! :-)

Kram/A

2010-11-24 @ 22:51:35

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback