+11 dagar

Den här natten har rent sömnmässigt varit rätt så okej, tog 2 panodil innan jag gick och la mig för att inte känna alla små värkar och det hjälpte. Var upp några gånger på toa, men somnade om efter det.
Vid halv fem vaknade jag igen och tyckte att det var lite för tidigt att kliva upp då jag inte somnade förrän efter 00 -tiden.
Men det var bara att ta 2 panodil till och somna om några timmar. Så idag känner jag mig riktigt utvilad.

Har kommit mer blod på morgonen när jag torkade mig, men det sa barnmorskan att jag skulle få räkna med. Jag har värkar som kommer och går, men jag tycker inte att de blir så kraftfulla. Så bebisen verkar inte riktigt vilja ut än.
Egentligen är min kropp ganska konstig, först får jag tre missfall på raken för att bebisarna inte vill stanna hos mig. Nu helt plötstligt så vill bebisen absolut inte ut från mig.

Men än ger jag inte upp på att förlossningen ska starta på riktigt av sig själv. Den har i och för sig redan startat i och med att jag har börjatat att öppna mig och slemproppen har gått. Men jag vill ha den där smärtan som alla pratar om ;-)



Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad bra att du har fått sova :)



Och lillbebisen! En lördag är perfekt att komma på så pappa slipper starta sina föräldradadagar direkt ;)

2010-11-06 @ 09:48:30
URL: http://knyte.wordpress.com
Postat av: Teres

Skönt att du kunnat sova.

Jag förstår vad du pratar om. Men ändå skönt att känna att din kropp har startat en förlossning, eller är en bit på vägen och oddsen att du ska behöva bli igångsatt är inte så stor.

Håller tummarna att den är här innan helgen är slur =)

Kram

2010-11-06 @ 10:10:27
URL: http://familjonskas.blogg.se/
Postat av: Carolina (acarolinas)

men du vet, jag tyckte inte att det gjorde så ont ;)

skönt att du fått sova, det har du igen sen!! :D

2010-11-06 @ 10:13:58
Postat av: Anna

Oj! Var inte här inne igår och nu är det ju verkligen på G :D



Skönt att du får sova, tror du kommer vara jätteglad för det när det tar fart. Nu får ju er Liten se till att komma ut, många stora lycka till med förlossningen!!!



Kramar

2010-11-06 @ 10:15:14
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: Emelie

Jag skulle ju inte åka in i fredags när Embla kom, jag var skitsur på min mamma och M för att de tjasfade med mig, mina värkar var ju inte alls 60-90 sekunder som alla sagt att de skulle vara, fast de kom ju med 1,5 minuts intervall men ändå jag skulle inte in och bara en timme tidigare hade jag knappt kännt av dem, tur var väl att M lyckades bogsera ut mig i bilen ändå ;)



Så vem vet bäbisen kanske vill ut jätte snart =)

2010-11-06 @ 10:49:29
URL: http://kronsten.blogspot.com
Postat av: www.avlangtan.se

Jag chansar på måndagsbebis! :) fast gärna lördag eller söndag med.. ;)

2010-11-06 @ 11:46:05
URL: http://avlangtan.blogspot.com/
Postat av: Maria

Jag hoppas också att lilla bebisen vill komma snart så du inte behöver ha dessa småvärkar i flera dagar!

2010-11-06 @ 12:06:33
Postat av: Moa

Tack. Jag hoppas också att det går över snabbt. Nu börjar killen bli hungrig men vågar inte ge honom för mycket nu när magen lugnat sig lite.



Vet inte hur många gånger jag går in här för att se hur det går. Hoppas jag får se det där härliga inlägget "nu är bebisen här"!! Lycka till, kämpa på!

2010-11-06 @ 16:39:30
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: Blomsteröga

Asså jag kikar in flera gånger om dagen. En envis liten bebis du har. Nu hoppas jag att du är på BB kram

2010-11-06 @ 20:19:53

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback