Nattsuddar

Här har ni en som är vaken andra natten på raken. Har värkar som jag försöker andas igen, men det är inte det lättaste kan jag säga. Värkarna kommer med ungefär 5-10 minuters mellanrum, lite oregelbundet fortfarande, Försöker att ligga ner i sängen, men det är inte bra. Då provar jag att vara uppe och gå lite grann men inte det heller fungerar.
Har tappat räkningen på antal gånger som jag har duschat idag. Vetekudden värms i stort sett hela tiden i micron.
Jag börjar bli så himla less nu. Fattar inte alls hur min kropp kommer att orka gå igenom en förlossning då jag är helt slut redan. Känns som att jag ska bryta ihop när som helst.

Kommer nog att bli ett samtal till förlossningen om några timmar. Försöker vänta tills nattpersonalen har gått av sina pass...




Kommentarer
Postat av: SmultronEtt

Här e en till som inte sover... men inte pga värkar utan en super täppt näsa!



Jag håller mina tummar för att allt sätter igång ordentlig snart (kanske redan gjort de?! hoppas ) för dig. Och du ska se, du kommer att ha all ork som krävs att gå igenom förlossningen.



Tänk, snart är du mamma! :D



Kram!

2010-11-08 @ 04:39:14
URL: http://smultronett.webblogg.se/
Postat av: S07

Här är en till, ammar sin enveckas! Jag åkte in när jag inte kuperade värkarnA själv, m vatten, Alvedon, kudde osv. De tyckte antagligen att det var för tidigt men det struntade jag i, jag var ju som tokig. Väl på plats körde de ctg och undersökning, jag fick bada, det hjälpte inte ssk...men lustgasen gav mig ro och var underbart. För att inte tala om epidural, fantastiskt! Den gav mig hela två Tim paus i värkar, som pågick men jag kände inget...så fantastiskt skönt. Så åk in om du inte står ut!! Och lycka till!!!!! Håller tummarna!

2010-11-08 @ 04:40:45
Postat av: Teres

Har oxå varit vaken i stort sett hela natten, inte dock pga värkar, utan som vanligt den där oron ikroppen.



Nå snart ska det väl bli våran tur.



Styrkekramar till dig.

2010-11-08 @ 06:53:11
URL: http://familjonskas.blogg.se/
Postat av: Tonci

För mig hjälpte med de här värkarna som du har nu att jag lytade mig fram, la mina armar på fönsterkanten och vaggade kroppen.

Du ska klara förlossningen, även att du har sovit så dåligt. Jag sov inte i två nätter i rad innan, och ändå klarade kroppen sig.

Jag tänker på dig, och tror att ni får er bebis förän natten idag :-)!

Kramar

2010-11-08 @ 07:57:44
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: [email protected]

Du ska se att det kommer att gå bra. Kroppen är helt otrolig på att orka när det väl gäller men var inte rädd för att ta smärtlindring om du behöver. Jag tyckte att epiduralen var helt fantastisk och de la den så att jag kunde stå upp ändå, helt fantastiskt att låta kroppen vila. Jag hade också täta värkar ett par dygn innan så jag förstår att du känner dig trött och lessen men nu är det nära så håll ut. Tänker på dig och hoppas att det blir i dag. Styrkekramar från mig

2010-11-08 @ 09:51:52

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback