Promenad

Vilket underbart barn vi har fått. Hon är nöjd hela tiden. Älskar att ligga och bara titta och följa oss med blicken.

På kvällen äter hon som bara den, går ungefär 30 minuter mellan matningarna och sen vid 23 tiden så somnar hon och sover till 04 -tiden ungefär imorse var det till 04:30, då äter hon och vi byter blöja. Sen fortsätter vi att sova till 09 -tiden då det är dags för mat och blöjbyte igen.

Vi har alltså helt underbara nätter! Känner mig alldeles utvilad på morgonen.

Idag har vi haft besök av en jobbarkompis till mig som har varit här och snosat på Cornelia. Hon har vetat om hela våran resa så det känns som att hon har varit med hela tiden. Hon hade med sig jätte fina kläder till pyret, så nu längtar jag bara efter att hon ska kräkas ner det hon har på sig nu så att vi får byta ;-)

Efter vårat besök så tog jag, J och Cornelia en promenad med vagnen. Känns så skönt att röra på sig igen. Känner att min kondis inte är som den var innan graviditeten men det ska vi få till med hjälp av barnvagnspromenader.



Under graviditeten gick jag upp 16 kg, de sista veckorna gick jag upp mest ska jag väl erkänna ;-) Nu 10 dagar efter förlossningen så har jag gått ner 10 kg och har då 6 kg kvar att gå ner tills jag är på samma vikt som innan graviditeten, men jag tror att jag vill gå ner några kg till. Men vi får se hur det går.
Som det är nu äter jag som bara den, både nyttiga saker och mindre nyttiga saker (läs godis)


Kommentarer
Postat av: Moa

Åh, det låter som ni har det precis så underbart man kan ha det!! Härligt med en nöjd tjej!

2010-11-18 @ 15:51:47
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: Anna

Låter som Cornelia är en exemplarisk bebis, hoppas det fortsätter så.. Kram

2010-11-18 @ 17:24:29
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Det låter helt underbart! :)

2010-11-18 @ 21:58:25
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Louise

Hon är allt för söt Cornelia oxå! Kram

2010-11-19 @ 14:54:34
URL: http://ivfmare.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vad mysigt ni verkar ha det mest hela tiden :) Skönt för dig att du kan vila nattetid och att Cornelia är lugn och fin under dygnet. Hoppas att det fortsätter så, för de flesta barn går det där över efter tre veckor när de hämtat sig efter förlossningen och att vara i en helt ny värld :P



Och söt som socker är hon. Alldeles underbar. smälter

2010-11-19 @ 21:36:18
URL: http://knyte.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback