Seg väntan

Idag har jag & J varit och kikat i min lillebrors nya lägenhet. Toaletten är nu i stort sett färdig, riktigt kul att få se det färdiga resultatet.

Efter det fick vi nåt ryck och åkte på en hantverksmässa som är här ihelgen. Där hittade jag en dörrkrans som var gjord av blåbärsris, så en sån fick följa med hem. Brukar i vanliga fall göra egna dörrkransar men i år så finns inte energin till det.

Sen köpte jag även ett kort från Luna D Sign som man sätter sin ultraljudsbild i. Har tagit en bild så att ni ska förstå hur jag menar.



När vi gick där på mässan så blev jag helt skakig i kroppen, så då var det bara att sätta sig ner och äta lite mat. Så efter ett tag så mådde jag så mycket bättre.

Ikväll har vi varit till mina föräldrar och hälsat på. J hjälpte min pappa med att sätta upp belysningen i deras utegran som vi fixade åt dem för några dagar sedan. En riktig disneygran, ångrar lite att vi gav den till dem. Den hade säkert varit fin här inne till jul, men kanske lite väl stor.

Har även pratat med förlossningen ikväll och frågat hur länge jag ska gå med de här värkarna för kroppen börjar bli riktigt slut nu, känns ju lite konstigt att jag har haft värkar i över en vecka och inget händer. Barnmorskan sa i alla fall att det är förvärkar och att jag ska försöka duscha varmt, använda vetekudden och ta panodil för att försöka få sova. Men det är ju det jag redan gör. Om jag ville kunde jag komma in för att få en sovdos, men det kändes inte så aktuellt. Så jag försöker stå ut här hemma.
Vill bara att det ska dra igång ordentligt nu, för kroppen blir trött och jag blir frustrerad att bara gå och vänta.

Kommentarer
Postat av: Anna

I samma sits men några dagar bakom :-) Stort lycka till framöver. Hoppas det sätter igång på riktigt snart! Underligt att längta såååå mycket efter smärta.

/A

2010-11-06 @ 21:11:09
URL: http://vagentillvarskatt.bloggspace.se/
Postat av: Teres

Förstår dig vännen!



Himla fint kort det där, blev ritkitg sugen på att göra en likadan =)

Håller tummarna att ngt händer för er inatt,

Kram

2010-11-06 @ 23:25:37
URL: http://familjonskas.blogg.se/
Postat av: Anna

När ska de sätta igång dig om det inte kommer igång av sig själv? Hoppas hoppas hoppas att det snart är dags nu, tycker du är jättemodig. Kram

2010-11-07 @ 11:31:46
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: Anna

Den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge säger man ju :-)

Fast du kanske itne tycker det stämmer just nu.



Kram

2010-11-07 @ 11:54:37
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

Vilket fint kort =)

Hoppas på bebis snart vill titta ut för er.

Kram

2010-11-07 @ 12:15:59
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback