+8 dagar

Efter drygt en månad utan vatten så har vi äntligen fått det att fungera igen. Igår kväll gjorde gubbarna de sista jobbet och efter det var det bara att sätta igång tvättmaskinen och diskmaskinen. Så himla skönt att vi hann få till det här innan bebisen kom.
Än så länge smakar vattnet lite salt, men det kan visst göra det i början efter man har borrat så det är bara att avvakta och se. Jag håller min till vatten på flaska tills vi har gjort prover på det här nya vattnet. Vill inte bli sjuk nu.

Igår åkte jag och tittade på vinterjackor, hittade en som jag tyckte var jätte fin men blev alldels för snål för att köpa den. Men då blev J irriterad på mig och sa att det var extra viktigt nu att ha en varm och skön jacka så att jag inte fryser om brösten ;-) Så hem kom jag med en röd jacka. Har inte kunnat börja använda den än då jag måste ha kvar lapparna om storleken inte är rätt. Lite svårt att veta vilken storlek jag kommer att behöva efter förlossningen. Nu köpte jag en storlek större än vanligt, men den kan ev bli lite för stor. Så jag får vänta några dagar med att inviga den.
Köpte även en ny svart mössa till. Så nu längtar jag efter barnvagnspromenaderna.

Den här natten har jag fått sova riktigt bra, verkar ha varannan natt sömn nu. Fortfarande har jag oregelbundna värkar som kommer och går. Idag har jag gått in i vecka 42, helt sjukt egentligen. Jag som trodde att bebisen skulle komma vid den 16:e oktober och idag har vi den 3:e november och fortfarande ingen bebis. Jag får skylla på barnmorskan och läkaren som gjorde det andra tillväxtultraljudet som trodde att det var nära.





Kommentarer
Postat av: Blomsteröga

Jag trodde också att du skulle ha fått för länge sedan. Du kämpar bra!

Kram!

2010-11-03 @ 11:20:56
Postat av: toksnippa

Klok din J är! Klart du ska vara varm och go nu i vinter, slippa mjölkstockning - aj aj aj! Det vill man inte vara med om.



Ja du var inte ensam om att tro att er bebis skulle kommit tidigare, märkligt det där - bebis tycker det är mysigt där inne. Ha ha!

2010-11-03 @ 12:53:48
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Lila

Men kan inte ungen komma snart:), jag kanske inte är den ända som väntar med nyfikenhet:):)



Kramis Lila

2010-11-03 @ 12:56:16
URL: http://minbloggvarld.blogspot.com
Postat av: www.avlangtan.se



Jag är egentligen inte ett dugg kräsen med stövlarna, jag vill liksom ha något som inte läcker in direkt och som har en sula med lite grepp i och inte är helt plana under så man halkar. Sen får dom se ut hur dom vill, kängmodell, snörning/spännen/dragkedja eller ej, höga, låga, vad som. Men tyvärr är utbudet tunt här i vår lilla stad, det är där problemet ligger. :)

2010-11-03 @ 19:45:26
URL: http://avlangtan.blogspot.com/
Postat av: Anna

Skönt du fått sova gott inatt, det gör mirakel :)

Många tack för länken!

2010-11-03 @ 21:00:02
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Åh jag blir så nervös! Kan du inte få bli igångsatt!!! Stå på dig! Ingen ska behöva gå över tiden. Massa styrka o lycka till tankar!!! Snart är bebis här! Kram jenny

2010-11-03 @ 21:02:36
URL: http://engeln-nilwa.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ojojoj, va pirrigt det är att gå in här nu;o) Förstår om du är less på alla frågor om när bebisen kommer. Men har de sagt nåt om när du kommer bli igångsatt??



Många kramar till er!

2010-11-04 @ 07:28:44
URL: http://www.barnlangtan.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback