Barnmorskebesök

Idag har jag varit och träffat barnmorskan och fick även träffa barnmorskan som ska ha hand om pyret sen när vi börjar gå på bvc.

Hur som helst så pratade vi om hur jag mår nu och så. Berättade om mina värkar som jag har, nu kommer dem med ungefär 5 minuters mellanrum (ibland lite längre). Jag sa även att de känns när de kommer men det gör inte jätte ont. 
Hon sa då att jag var i mognadsfasen och då var min följd fråga hur länge man är i den och mognadsfasen är upp till en vecka. Så om jag räknar från i tisdags då värkarna startade så borde förlossningen ha startat senast tisdag 2:a november. 

Vi pratade lite om det var min slempropp som gick igår och hon tyckte absolut att det lät som det. Slemproppen kan se så olika ut, för vissa är den blodblandad, andra ser den ut som snor och får vissa är det som urin.  

Sen var det bara att kliva upp på britsen och dra upp tröjan och ner med byxan och då ser jag att magen ser helt annorlunda ut jämnfört med igår kväll. Även J säger men vad magen ser konstig ut.
Då säger bm att här har det sjunkit till ordentligt. Så det har nog hänt i natt då jag knappt har kunnat sova. 
Hon sa att bebisen är redo och det inte är långt kvar nu. Hon tyckte att jag skulle ha koll på klockan när värkarna kommer och hur ofta. Man ska ha 3 värkar inom 10 minuter under några timmars tid innan man åker in till förlossningen.

Har nästa tid på torsdag men då trodde hon inte att vi skulle komma. Men det har hon ju sagt tidigare också. Hmm börjar bli jobbigt med den här väntan. 

Träffade en kvinna idag som håller på att utbilda sig till barnmorska och hon tyckte att det syndes i mitt ansiktsuttryck att det var på gång, så jag hoppas verkligen att hon har rätt. Hon brukar visst kunna se sånt.

Har precis vaknat efter att ha fått sova 1 timmes middag, vilket verkligen var nödvändigt. Känner mig fortfarande trött så efter middagen så blir det soffläge för mig. Det är som ni skriver, det gäller att vila, vila och äta nu!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men så spännande! Minns själv när jag var så där supernära! Önskar dig all lycka!

2010-10-28 @ 17:44:05
URL: http://semlesara.blogg.se/
Postat av: Tonci

Vad spännande att det är på gång. Jag tänker på dig!!! Kanske redan under natten ni är på sjukhuset :-)!

Kramar

2010-10-28 @ 18:19:34
URL: http://vivillockshabarn.blogspot.com/
Postat av: Marre

Ja nu är det nära & bra spännande för oss som följer=D

Härligt! Snart har du en bebis i din famn, fantastiskt.



Kram!

2010-10-28 @ 19:05:55
URL: http://www.tilldendagen.blogspot.se
Postat av: Erica B

Snart så! Tog ganska precis två dagar efter slemproppen släppte tills Isak kikade ut fast då på 14 dagar över tiden! Håller tummarna att er bebis snart är här!

2010-10-28 @ 20:02:56
URL: http://flatcoated.bloggagratis.se
Postat av: Teres

Då kanske slemproppen smågår för mig oxå? Jag har som vita flytningar blandat med kiss känns det som, mer rikligt nu än tidigare, har haft så en vecka typ!

Undra sa flundra.

Få se om ngn av oss ligger på BB i helgen, vore ju superkul =)

2010-10-28 @ 20:09:29
URL: http://familjonskas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åhhhh så spännande! Massa tankar o styrka inför de kommande!!! Så avis ;-) kram kram

2010-10-28 @ 21:23:28
URL: http://engeln-nilwa.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oohhhhhh så spännande!!! TÄnk du kanske redan har fått när du läser mitt inlägg :-)



Själv är jag forfarande nedreglerad, vi har valt själva att vara nedreglerade längre den här gången och med hjälp av sprutor...ska ta minst en spruta till innan vi sätter igång, har fått tips att om man har endo så behöver livmoderslemhinnan så lång tid på sig innan den är redo, så innan jul händer nog inget här..känns okej!



kram kram

2010-10-28 @ 22:15:07
Postat av: Anna

hmmm förra inlägget var från mig :)

2010-10-28 @ 22:15:46
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Carolina (acarolinas)

Det äääär på gång, promise! Slemproppen gick ett dygn innan mina värkar startade på allvar, och sen hade ju jag sådana värkar so mdu har ( 5-6 minuter emellan) i 4 dagar, sen kom hon!

gud vad kuuuul, heja dig!

2010-10-28 @ 22:42:41
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Spännande!

2010-10-28 @ 22:59:41
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Blomsteröga

Jag trodde att du redan hade åkt iväg, men det är inte så lätt att gissa sånt här ;-) Min barnmorska gav mig en lite konstig blick när jag var där för att hämta blodgrupperingen. Kanske såg hon något på mig. Det satte igång på kvällen. Häftigt om vissa kan se sånt :-)

2010-10-28 @ 23:25:40
Postat av: Sofie

Återigen längesen jag skrev till dig, jag vet jag är skitdålig, men bättre sent än aldrig. Och nu hoppas jag inte det blir försent att önska dig lycka till, det blir nog vilken stund som helst, låter ju som det är på G=)

Tänk vad livet kan vara fantastiskt och förunderligt. Du är ju mamma snart med en liten plutt i famnen, den största lyckan av alla. Har tänkt tanken många gånger när vi höll på med behandlingarna, att kanske man aldrig kommer att få bli kallad mamma. Nu har mina så smått börjat säga mamma och pappa, omän dom kanske inte vet ordets betydelse än så värmer det i hjärtat var enda gång.

Och snart är du med där.

Lycka till Sara, jag tänker på er och på den lilla knodd som ni väntat på så länge!

2010-10-29 @ 08:44:04
URL: http://www.eninreresagenomivf.blogspot.com
Postat av: SmultronEtt

Åh så spännande! Vila nu och ät så du har all ork som behövs! Kram!

2010-10-29 @ 08:53:21
URL: http://smultronett.webblogg.se/
Postat av: Torparfru

Jag håller det inte alls otroligt att vissa kan se när det är pågång och även säga inom vissa dygn man komme att föda, när det börjar att närma sig helt enkelt. Det är samma på kossor och andra djur, de visar när det är dax utan att säga, haha för de kan ju inte prata ;) Och sen är ju vi människor olika mottaglig för hur omgvningen mår.



OT: på mitt jobb går jag och väntar på att en ko ska kalva hennes tid var ute den 26, lika spännande varje gång.



Hoppas det snart sätter igång för dig, väntar på det spännande inlägget.

Ha det bra.

2010-10-29 @ 13:52:48
URL: http://torparfru.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback