Provrörsbefruktningens fader

Åh vilka goda nyheter man mötts av idag när man börjar att läsa tidningarna på nätet. Aftonbladet har redan nu avslöjat vem som får nobelpriset i medicin och det är provrörsbefruktningens fader, Robert Edwards. 1968 började han att jobba i motvind med att försöka befrukta ägg utanför kroppen. 1978 föddes det första provrörsbarnet, Louise. Efter henne har det födds ca 4 miljoner provrörsbarn i världen.

Jag är så tacksam för Robert Edwards, tack vare han så sitter jag här nu höggravid och väntar på vårat pyre. Så idag tycker jag att vi alla firar att han äntligen har fått nobelpriset!

Idag har jag fullt upp på eftermiddagen. För idag börjar äntligen våran föräldrarutbildning på mödravårdcentralen. Ska bli riktigt roligt att få träffa andra första gångs föräldrar.

Efter föräldrarutbildningen så blir det att äta middag snabbt på stan innan det är dags för vattengympa för mig. Ska bli skönt att röra på kroppen lite grann. Vaknade förresten imorse med en molande värk i magen, ungefär som mensvärk men tyvärr har den försvunnit nu. Falskt alarm igen alltså.

Ni har väl inte missat att gissa vilket datum pyret kommer att födas på?!


Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Yeah! Det måste vi fira :D

2010-10-04 @ 11:37:53
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Anna

Visst är det underbart, vad är vackrare än att ha hjälpt till att skapa liv :)

2010-10-05 @ 08:43:04
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: Torparfru

Ja snön var tidig i fjol här uppöver trots attt det inte är så väldigt långt mellan oss, närmare kusten var det inge snö att tala om, det vet jag. Men i fjol var det mycket slask och blask denhär årstiden.



Nä jag vill verkligen inte heller ha någon snö nu, det får gärna frysa på någon månad innan snön kommer.

2010-10-05 @ 10:21:21
URL: http://torparfru.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag tror så klart 26 oktober, på Elvins födelsedag:o))

2010-10-05 @ 20:30:29
URL: http://www.barnlangtan.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback