Vattenproblem

Usch vilken irriterande morgon jag har haft. Vaknade vid 08 då väckarklockan ringde. Började dagen med att sätta i motorvärmaren i bilen då det var -9 grader kallt.
Sen tänkte jag ta och duscha innan jag skulle iväg till barnmorskan. Men tji fick jag, inget vatten i kranen. Vi har ju lite tjorv med vårat vatten nu.
Vi och 4 till fastigheter delar på en vattenbrunn och för några veckor sedan bestämde vi att vi skulle borra en ny brunn för att få bättre vatten. Sagt och gjort, vi hittade en firma som skulle göra jobbet, men den firman har fortfarande inte gjort färdigt så vi kan inte ta vatten från våran vanliga brunn utan nu får vi manuellt fylla en kubiktank med vatten och verkligen tänka vad vi gör så att vi inte slösar vatten i onödan.
Hur som helst så var kubiktanken med vatten helt full igår kväll, men vid klockan 08 så var allt vatten slut. Så tyvärr hade nån av grannarna använt alldeles för mycket vatten.

Så för mig var det bara sätta sig i den kalla bilen som tack och lov startade och åka till mina föräldrar och duscha.
Sen stressa vidare till barnmorskan där besöket bara gick bra. Min mage har sjunkit ännu mer och pyrets huvud ligger långt ner. Hjärtljuden låg mellan 145-150 slag per minut.
Sf måttet var nu på 36 cm. Jag hade gått ner 0,5 kg sen förra besöket, så det hjälper visst nu då jag tänker på vad jag äter. Viktökningen ligger nu på 11,5 kg.

Vi pratade lite om förlossningen och framför allt tecken på att förlossningen närmar sig. Hon saatt under mognadsfasen kan vissa kvinnor känna av stickningar som går ner mot benen. Berättade då om min värk som jag brukar få mellan benen (känns som att jag har ridit) då sa hon att det är precis så det känns. Så det kanske håller på att mogna nu i alla fall.

Fick en ny tid för nästa vecka, men jag hoppas så klart att jag inte ska behöva den.

Kommentarer
Postat av: toksnippa

Men så drygt med vattnet! :-(



Ja det är nå speciellt o få tvätta upp minikläder!! Mys!

2010-10-22 @ 17:28:26
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Moa

heja den 24:e okt! Jag vill ju dela min födelsedag med ditt pyre!

2010-10-22 @ 18:49:12
URL: http://trueflink.blogspot.com
Postat av: Carolina

kör bröstvårtsmassage nu, det var det enda som funkade för mig, stimulerar livmodern superbra, om den har börjat mogna hjälper man den att jobba!

hoppas ni får ordning på vattnet, de tär skönt att duscha varmt sen när vräkarna kör igång.

de tär så spännande att gå in här varj dag, hiihi!

2010-10-22 @ 22:14:42
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback