Barnmorskebesök

Den här dagen började vi tidigt. Väckarklockan ringde redan strax innan klockan 07 och då var det bara kliva upp och göra sig i ordning för att börja dagen på vårdcentralen. Först tog jag lite prover och sen var det dags att träffa min barnmorska.

Barnmorskan kollade mitt blodsocker som låg på 5,9 vilket hon var nöjd med och blodvärdet var på 112, vilket är lite lågt med tanke på att jag äter 2 järntabletter om dagen. Men det verkar inte vilja bli högre än så.
Mitt blodtryck kollades också och det var bara fint. Sen fick jag även väga mig och nu har jag gått upp 8 kg i vikt. Inget att klaga på heller i vecka 32+6. Sf måttet ligger nu på 31-32 cm, var lite svårt att få ett exakt mått, så jag fortsätter att följa mittenkurvan.
Vi fick även lyssna på pyrets hjärtljud som idag låg på 135.

Höll nästan på att glömma att skriva det, men nu har äntligen min barnmorska ordnat med en föräldrarutbildning! Den börjar inte förrän den 4:e oktober, men det ska bli så roligt att få träffa andra gravida och få lära sig lite nytt. Sista dagen för utbildningen är den 18:e oktober och vårat pyre är beräknad till den 26:e så vi får se om vi kommer att hinna gå hela utbildningen.

Efter barnmorskebesöket var det dags att åka in till stan för att lämna in bilen för att byta vindruta. Medans bilen var hos glasmästaren så passade vi på att gå på stan.
Började dan med frukost på Dagobert, törs väl nästan inte skriva att jag åt 1½ baguette.... gott var det ;) 

Sen var vi laddade att gå i affärer en stund. Hittade ett par nya mammabyxor, blev ett par svarta mjukisar från HM, riktigt sköna. 
Sen har jag köpt en ny bh, fattar inte riktigt hur det här ska sluta. Har ökat min bröststorlek med 3 kupstorlekar... fattar inte att folk sätter in silicon i tuttarna, det räcker ju att bli gravid ;)
Hur som helst så blev det en amningsbh den här gången, expediten tyckte att jag kunde köpa en redan nu. Så vi får väl se om den kommer att räcka till i storlek sen.

Känner mig rätt så slut nu, så det kommer att bli en lugn kväll för mig.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja det är inte klokt vad de växer.. :)

2010-09-07 @ 19:39:07
URL: http://jiovanna.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, såna hemska saker får en verkligen att uppskatta det man har!

2010-09-07 @ 21:26:01
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Teres

Hej!



Jag ska till barnmorskan på torsdag få se då om vi fortfarande ligger rätt lika, jag har dock redan nu gått upp tio, och säkert lite till nu.



Skönt att kunna handla mammakläder på sin egen ort, i Kiruna har vi då ingen affär som säljer mammakläder =(

Jag har oxå köpt amningsbh men har inte använt ngn ännu, och till skillnad från dig har mina bröst inte blivit ett dugg större, känns snarare som dom minskat, men en kompis säger att det bara känns så för att magen är så stor nu. Så jag får väl lita på det =)



2010-09-07 @ 21:52:33
URL: http://familjonskas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback