Extra besök

Det känns dumt att jag ska skriva ett ego inlägg här om min dag.... men här kommer det i alla fall.

Imorse ringde jag och pratade med min barnmorska om mina svällda ben/fötter. Så hon ville att jag skulle komma dit redan idag så nu har jag precis kommit därifrån.

Barnmorskan såg att jag var mycket mer svälld på vänster sida än höger. Hon gjorde lite tester där hon tryckte på mitt huvudet, kollade mina ögon och sånt och det såg bara fint ut.

Jag fick lämna ett urinprov som visade att jag hade äggvita i urinen så det skulle skickas iväg på odling, för att se om jag har fått nån ny bakterie eller om det beror på mina gbs bakterier.

Mitt blodtryck låg på 126/? vilket är ett högre övertryck än jag har haft tidigare. Sen kollades ett blodsocker som låg på 6,1 och mitt blodvärde låg på 111.

Magen mättes och nu låg sf måttet på 33, lite över min normala kurva. Sen fick jag även lyssna på hjärtljudet och idag pendlade det mellan 135-145 slag per minut. Bebisen är nu också fixerad och även barnmorskan såg att min mage har börjat att sjunka.

Hon skickade mig även att köpa ett par stödstrumpor som gick ända upp på låren så nu kommer jag att bli ännu sexigare ;)
Det sista hon sa innan jag gick var att om det var nåt med mig så var det bara att åka upp på förlossningen om inte hon jobbade. Känns skönt att de tar det här på allvar.

Kommentarer
Postat av: SmultronEtt

Jasså, du har oxå GBS precis som jag... tråkigt att höra. Tycker att det är oroande. :(



Hehe, Stödstrumpor upp till låren! Sexy!



/ SmultronETT

2010-09-13 @ 16:47:05
URL: http://smultronett.webblogg.se/
Postat av: Tea

Tack för ditt grattis!

2010-09-13 @ 18:02:51
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Anna - Gravid ♥

Ja om jag bara vill har jag hur mycket som helst att göra!



Besöket verkar ju gått ganska bra iaf?! Å så snygg du ska vara i lårhöga stödstrumpisar! hihi!



kram

2010-09-13 @ 19:58:46
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Jag förstår ju inte så mycket av sånn här saker när det gäller graviditeten men jag hoppas o önskar att llt ska gå bra o att du ska må bra den här sista tiden av graviditeten!



Kram från mig! :)

2010-09-13 @ 22:19:43
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Anna

Stödstrumpor är inte så farligt faktiskt, jag bär mina varje dag.. :)

2010-09-14 @ 07:11:13
URL: http://jiovanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback