Förvärkar

Det är nog lika bra att jag tar allt från början så ni hänger med... I torsdags var pyret riktigt lugn i magen, det var inga rejäla rörelser utan mer buffar. Tänkte då att det borde blir mer så här nu då det börjar bli så trångt.

Igår däremot så var det helt tvärtom, pyret levde loppan från morgon till natten. Vid 15- tiden började jag må illa och kände ett tryck neråt, hade också illningar långt ner i magen. Det höll sedan i sig hela kvällen, så jag tog en tidig kväll och har sovit rätt så bra fram till 04, då det inte gick att somna om. Fick sysselsätta mig med att läsa i några timmar, tills jag blev så trött så att jag kunde somna om igen.

I och med att det här är första gången jag ska föda barn så är det ju svårt att veta vad jag känner. Men det jag skulle tippa på är förvärkar eller sammandragningar.

Hur som helst så känns det här riktigt spännande, att det äntligen händer nåt.

Jag har ju glömt att skriva att vi åkte och åt middag igår i grannstaden och det var riktigt trevligt. Tror att mina föräldrar blev lite nervösa när jag sa om min värk. Även J var orolig igår kväll och inatt. Men middag gick bra och jag och pyret blev riktigt mätta.
Blev vitlöksbröd gratinerat med västerbottensost och aioli till förrätt, sen åt jag oxfilé som jag fick steka själv med potatisgratäng och 3 olika såser. Det här stället kommer vi definitivt att åka till igen.


Kommentarer
Postat av: http://avlangtan.blogspot.com/



Ja vad spännande att få lite känningar av vad som komma skall :-)

Och vad god maten lät, mums!

Ha en mysig helg!

2010-09-18 @ 11:28:32
Postat av: Anna

oooh...jammen du det börjar ju närma sig! Så spännande :)



OCH vilken fantastisk god mat det lät som...blev hungrig bara av att läsa det :)

2010-09-18 @ 15:40:30
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Härligt att höra, både om pyret och den goda maten:o))



Kram!

2010-09-19 @ 08:15:48
URL: http://www.barnlangtan.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback