Havendeskapspenning

Inatt har jag haft lite svårt att sova, så fort jag har lyckas att somna så vaknade jag igen. Kände mig lite små febrig igår kväll/natt men idag känner jag inte av nåt av det.

Just nu håller jag på att tvätta upp sängkläder som ska vara i vaggan, sen ska jag inte göra så mycket mer.

Har försökt att ringa till försäkringskassan, men det är ju lättare sagt än gjort. De två första gångerna jag ringde så sa de bara att de var många som ringde och att jag skulle ringa igen senare. Jag blir galen på sånt. Men nu har jag i alla fall hamnat i telefonkön, jag fick plats 162. Min beräknade kötid var 20 minuter så jag fick trycka in mitt telefonnummer och så skulle de ringa upp mig. Den servicen gillar jag i alla fall!

Måste kolla med försäkringskassan så att allt är okej med min havendeskapspenning. Har fått den beviljad i början av juni. Sen fick jag hem fler papper (ang min lön) som skulle fyllas i av mig och min chef, men efter det har jag inte hört nåt. Pratade med min handläggare som jag har haft medans jag var sjukskriven och hon såg inget om min havendeskapspenning i datorn så nu är jag rädd att nåt har blivit fel. 
Min havendeskapspenning skulle börja gälla den 27/8 till 15/10. Hoppas nu att allt är okej så att jag slipper tjorva. Sånt här vill man bara ska flyta på bra så man slipper alla bekymmer. 

Ikväll ska jag iväg på vattengympa igen. Efter varje träningspass är jag helt slut, men det är en skön känsla när man har fått ta ut sig lite grann.

Uppdatering: Nu har jag pratat med försäkringskassan och jag måste erkänna att jag inte blev så mycket klokare. Det enda jag fick veta var att jag var beviljad havandeskapspenning men inte om allt var klart. Hmm det är nog bara att vänta tills slutet av månaden och då se om jag får nån ersättning.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Ja, ibland är det så med dem tyvärr, man får liksom vänta och se om man får pengar, helt galet, haha ;(



Svar: Förlossningen var underbar, du ska absolut inte vara rädd! Jag hade ju planerat min också, och alla sa att jag inte skulle det, men den blev precis som jag ville. Så planera och skriv brev tycker jag. Och aaaandas ;)

SMörgåstårtan var sjuukt god, och det bästa är att det finns en stor bit kvar, hehe.



Massa Kramar!

2010-09-06 @ 13:39:46
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är sjukt jobbigt att ha med försäkringskassan att göra. Sånt som ska funka och flyta på funkar aldrig. Men efter mycket tjorv brukar det fixa sig. Hoppas i alla fall att du ska få din ersättning som du ska ha.



2010-09-06 @ 17:01:04
URL: http://annasofiagustafsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Tack för tummarna! :)

2010-09-06 @ 19:49:24
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: http://avlangtan.blogspot.com/



Hej, varför jag ska låsa bloggen är för att jag ska ordna lite med att låsa "gamla" inlägg så jag kan presentera mig på bloggen sen med det som inte är lika privat. :-) Du glömde skicka mig din mailadress!

2010-09-06 @ 21:11:20
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Men pucko! Antingen har du fått det beviljat eller inte, o har du nu fått det beviljat så kan det väl för tusan inte va nåt mer o tjafsa om. Kan heller inte begripa att hon inte kunde se det. Ja suck, kummun, landsting o försäkringskassa, instutioner med gamla o mossiga rutiner.



Hoppas du får dina pengar som du ska :)



Kram, kram!

2010-09-06 @ 22:29:51
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Malin, Mamma till Zelina ♥

man saknar magen enormt, även att man säger att man inte kommer det, så saknar jag den otroligt.

2010-09-07 @ 12:56:15
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Lila

Hej tjejen!



Gällande havandeskapspenningen så är du alltså beviljad att du ska få detta, men om jag inte minns fel så kommer du tillsammans med ditt skriftliga beslutet att fylla i en försäkran att skicka in. För det kan ju vara så att en person blir beviljad HP, men inte begär den för att hon tex är sjukskriven (sjukpenning går före havandeskapspenning). Men det var några år sedan som jag jobbade med detta så jag kan ha fel.



Det är bara att avvakta, utbetalningsperioderna är

100827-100920 utbetalas vid löning i september (antingen 25, 26 eller 27:e)

100921-101015 utbetalas vid löning i oktover

Sen om du ska begära föräldrapenning har dem samma utbetalningsperioder.



Kramis Lila

2010-09-07 @ 16:46:23
URL: http://minbloggvarld.blogspot.com
Postat av: Lisa

Försäkringskassan blir man nog aldrig riktigt klok på... Men det låter underbart mysigt att bara vara hemma och boa. Minns det där, man tvättade, vek och la ner i lådor och sen var man där och pillade, tittade och vek igen. Kram och lycka till framöver!



PS. Själv hoppas jag på en bättre dag idag...

2010-09-10 @ 09:15:39
URL: http://turbolina-twin.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback