Lister

Idag har jag vaknat före tuppen frivilligt till och med. Jag har skrivit det tidigare men jag märker att jag sover sämre och sämre på nätterna, det är väl pyret som förbereder mig för ett liv som mamma.

Igår var vi på middag hos mina föräldrar, vi grillade och åt potatisgratäng. Kändes som en riktigt lyxig torsdags mat. Hur som helst så har jag börjat att bli mer och mer hungrig, mina portioner ökar i storlek för varje dag kan jag erkänna. Igår var inget undantag, åt en stor portion men sen började jag må så illa. Kändes som att maten skulle tryckas upp igen. Men det gick bra, det blev en lugn kväll framför idol.

Idag är J iväg och fiskar lax på en fiskeodling, perfekt att fylla upp frysen med. Jag funderade lite till och från om jag skulle följa med, men jag vet hur min ork brukar vara på eftermiddagarna så jag valde att stanna hemma. Kan vara rätt så skönt att bara få vara hemma själv ett tag.

Jag har blivit lite sugen på att möblera om i köket, så vi får se om jag byter plats på köksbordet och vitrinskåpet idag. Brukar byta plats ibland på möblerna men nu var det länge sedan.

Svärmor, svärfar och svägerskan kommer hit på middag ikväll och ska hjälpa oss med att sala (heter det så?) i vårat sovrum vid fönstret och balkongdörren. Så att vi sen kan sätta upp lister där. Vi har ju satt press på oss själva att alla lister ska vara på plats när bebisen kommer. Så nu gäller det att jobba på. Lister är sånt som vi inte har prioriterat att fixa till, men nu när de börjar komma på plats så ser man ju hur fint det blir.

Nu ska jag försöka ta tag i den här dagen, sitter fortfarande i morgonrock med håret åt alla håll.

Kommentarer
Postat av: Torparfru

JA det heter sala.

2010-09-12 @ 20:19:43
URL: http://torparfru.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback