Pyssel och bak

På söndag är det val och det har nog inte undgått någon. Om ni vill veta vad de olika partierna tycker om provrörsbefruktning så kan ni läsa det i den här bloggen.

Jag har tidigare skrivit om mitt senaste pyssel som jag har gjort, nämligen lektäcket till pyret. Som ni ser av bilderna så har jag tagit en massa olika figurer och sytt fast huller och buller på ett vit påslakan. Som baksida har jag använt en grön fleece filt från ikea. Sen ska jag sätta ett täcke som fyllning så att det blir mjukare för pyret att ligga på.
Så här ser det ut.





Igår kväll fick jag nåt ryck och bakade bullar. Känns skönt att jag har börjat att fylla frysen redan nu. Har redan gjort några maträtter som ligger och väntar. Nu har jag tänkt att göra lite fika, hoppas bara att jag klarar av att inte äta upp allt innan pyret kommer. För det hade varit roligt att ha lite att bjuda på sen ;)

På dagens att göra lista står det baka mockarutor, så jag tror att det blir att göra det senare idag. Är även lite sugen på att göra saft. Nu ska jag inte vara så seriös och göra alldeles egen saft utan jag blev så sugen på Mor Annas smultronsaft när jag var och handlade så jag köpte en sån essenc. Så det går snabbt att göra ;)

Vad ska ni hitta på idag då?




Kommentarer
Postat av: rockygirl

Så fin lekfilt! Du är duktig =)

2010-09-16 @ 09:43:58
URL: http://www.rockygirl-rockygirl.blogspot.com
Postat av: Anna - Gravid ♥

Va fint!! Du är så duktig!

Själv hade jag tur..T's styvmamma har sytt ett jättefint lapptäcke ,som vi tänkte ha som lekfilt, till pyret. :-)



Baka hade jag med tänkt göra idag..Känns som att det börjar bli dax att fylla på frysen..Men precis som du skrev..Kommer det få ligga kvar eller kommer man äta upp det?? haha!



Kramen

2010-09-16 @ 13:44:20
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Marre

Vad fint du gjort. Jag känner också nåt enormt för att pyssla, än mer nu när jag fått en symaskin av maken. Tänkte eventuellt sy lite till vagnen, du vet örngott i nåt mysigt tyg och lakan :) Kanske blir nåt lektäcke här med;) Kul med egna saker som man gjort själv, orginellt lixom. Funderar även på & sy en åkpåse. Har kikat i olika affärer men det är nog som sagt roligare med ett orginal=)



Oj vad gott med mockarutor:P dregglar. Nu blev jag sugen på att göra mockarutor=) Yes villken bra ide det ska jag göra. Hihi villken härm apa jag är, men vissa saker är bara så gooooda!



Kram!

2010-09-16 @ 15:33:22
URL: http://tilldendagen.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad fint täcket blir..

2010-09-16 @ 16:53:26
URL: http://jiovanna.blogg.se/
Postat av: Anna

gud va smarrigt det låter! Blir avis..Jag har ju fått en ny kitchenaid men inte testat den ännu eftersom jag går på diet....men snart så :)



Och tack för tipset om bloggen som kollat va dom olika partierna...KD får defenetivt inte min röst...det skulle dom iofs inte fått ändå..MEN jag fick däremot ännu mer vatten på kvarnen för att rösta på Miljöpartiet :)

2010-09-16 @ 18:29:37
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Jenni

Känner igen mig i dig, jag bakade också bullar och fixade här hemma med att måla hall och kök med mera innan våran dotter kom. Men det har varit helt perfekt nu när man haft lite gäster och bara ta fram lite bullar eller kakor från frysen att bjuda på.

2010-09-20 @ 19:19:39
URL: http://flumrutan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback