Skumbad

För en vecka sedan låg svärmor/farmor nyopererad i Umeå och då visste vi inte om hon skulle vakna upp. Idag är hon på vårat sjukhus och pratar och rör både armar och ben, det känns helt underbart!

Imorse var vi och hälsade på en sväng, men hon var så trött så det blev bara ett kort besök.

Cornelia verkar vara inne i nån ny fas, eller så reagerar hon på allt som händer omkring oss. Hur som helst så är hon mer ledsen och kinkig på kvällarna. Vill bara vara i famnen. I vanliga fall somnar hon kring 18 tiden, idag blev det strax efter 20. Så jag hoppas att hon sover lite längre än i vanliga fall. Men det är nog bara önsketänkande från min sida ;-)

Idag har hon fått smaka lax för första gången och det var mycket godare än kyckling. Det blev lax, dillsås, palsternacka och broccoli. Cornelia är fortfarande inte så förtjust i potatis så när vi introducerar en ny maträtt så hoppar vi över potatisen.

Ikväll har våran lillatjej fått bada skumbad. Hon njöt från första stund. Självklart var jag framme med kameran ;-)





Jag har ju glömt bort att berätta att jag har fått några födelsedagspresenter idag igen. Vissa har det bra som får fira sin födelsedag i många dagar ;-) 

Jag har fått en cykel av J:s föräldrar och mormor & morfar, så i sommar ska det cyklas! Vi ska även köpa en cykelkärra som Cornelia kan åka i, så det kommer att bli många utflykter på cykel i sommar.

Sen fick jag även en snygg kofta, sockar och romerskabågar av min svägerska.

Jag måste ha varit riktigt snäll som har fått så himla fina och bra presenter i år, men man fyller ju bara 30 år en gång så det kanske är därför :-)

 

Kommentarer
Postat av: greta

Så skönt att alltgår bra med svärmora din. Och vilka fina bubbel bilder på tösen eran så söt hon är. Ha det bra.

2011-04-02 @ 23:49:38
Postat av: Marre

Vad skönt att det går så bra för din svärmor=)



Vilka vackra bilder, hon är riktigt söt!



Sjysst med fina pressenter=P Fira på du det kan du gott göra ett bra tag till =)



Kram!

2011-04-03 @ 13:12:53
URL: http://tilldendagen.blogspot.com
Postat av: Anna

När fyller du år Sara? Har jag missat din födelsedag :/



Så fantastiskt sockersöt Cornelia är :) blir så glad när jag läser att din svärmor är så mycket piggare, vi går ju mot ljusare tider nu.



Idag ska vår dotter också bada!



Kram

2011-04-03 @ 15:14:20
URL: http://mijaqi.blogspot.com/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Så skönt o höra att svärmor mår bättre!

2011-04-03 @ 22:28:56
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback