Avlöser varandra

Här avlöser sjukdomarna varandra. När min hosta äntligen börjar att bli bättre så vaknade jag imorse med ont i halsen.
Cornelias prickar är så gott som borta, hon har lite torra kvar. Men idag har hon istället blivit förkyld och snorig.

Vi får se om Cornelia får vattkoppar om kanske 10 dagar ungefär. Våran granne har fått det och självklart har jag låtit gumman leka med henne. Vi resonerar som så att det är bättre att göra borta barnsjukdomarna nu då hon är liten, det brukar bli mildrare då. Så vattkoppar hit är ni välkomna!

Igår kväll började jag att hänga upp foton som ska vara på våran fotovägg, men jag har inte hunnit göra det färdigt än. Ska fortsätta med det ikväll då gumman har somnat.




Kommentarer
Postat av: Luiza

Åååh, hoppas ni blir bra snart... Det är så trist att vara sjuk.



Kramar/

Luiza

Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja men gör det vet ja! klossarna av märket parvel kostade 60-70 spänn om jag minns rätt. - överkomligt! :)

2011-08-28 @ 21:30:21
URL: http://annacondas.wordpress.com
Postat av: Anna

Hehe.. Det var visst barnloppis här i stan idag men jag missade den. Ska skriva upp nästa datum i kalendern och se till att gå dit!! :)

2011-08-28 @ 21:49:30
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Lisa

Krya på er! Så segt när man blir sjuk i flera omgångar och det inte ger med sig. När min kompis var svårt sjuk lovade jag mig själv att aldrig gnälla över en simpel förkylning men likafullt blir jag lika ynklig så fort jag blir snuvig och ont i halsen är ju bara sååååå jobbigt...



Läste dina kloka funderingar kring det där med syskonförsök och visst är det sjukt orättvist att ekonomin ska styra. Men även om det ju är väldigt mycket pengar så får man ju ändå vara tacksam att det är summor som faktiskt går att spara ihop. Jag fick min första lön häromdagen och helt plötsligt insåg man hur det var på den gamla goda tiden när ekonomin gick ihop. Sen finns ju bruttolöneavdrag även om jag inte alls förstår hur det går till. Vet inte riktigt vad du jobbar som men jag har fått för mig att du är i vårdsvängen och för oss finns ju alltid Norge som alternativ. Även om det kanske får vänta några år... Du och jag är väl på ett ungefär lika gamla och även om man gärna vill ha syskon tätt så har vi iaf åldern på vår sida ett tag till.



Kram både på dig och fina C!

2011-08-28 @ 22:21:44
URL: http://turbolina-twin.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Nämen fy vad trist att sjukan hittat till er igen! Här verkar vi då vara på bättringsvägen, fast nu är hela Astrid rödflammig, vette tusan hur och när detta ska sluta :)



Vi resonerar som er när det gäller vattkoppor, vi gör gärna "bort det" medans hon är liten. Dock är inte Crille säker på om han haft dem, så han får väl åka hemifrån när lillan blir sjuk :D



Sv: Hon har hunnit träffa ganska många olika djur nu och är alltid lika intresserad-fast på lagomt avstånd :) Hundar som kommer fram och vill pussas försöker hon värja sig från, men på håll är de som sagt väldigt intressanta :) Tycker det är kul att vi har lite djur omkring oss som hon kan vänja sig vid då vi inte har några egna hemma, försöker få mig en gullig liten minigris men Crille säger nej.. ;) haha

2011-08-29 @ 10:26:52
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback