Eget rum

Igår kväll var det då dags för att försöka få Cornelia att somna i sitt eget rum. Jag var utrustad med en bok och förstod redan från början att det här skulle ta tid.

Jag la ner gumman i sin säng och la mig sedan i den andra sängen som finns i hennes rum och där fick jag ligga i ungefär 30 minuter tills hon somnade.
Hann sedan inte mer än att gå ner så vaknade hon igen. Så då gjorde jag om proceduren och det tog nu ungefär 20 minuter den här gången.
Men sen sov hon och i sin säng har hon sovit hela natten. Hon har i och för sig vaknat vid 2 tiden för att få äta välling men sen somnade hon om till 6 då hon tyckte att det var morgon.

Ikväll kommer vi att göra samma procedur igen. Det känns lite jobbigt när hon ställer sig upp i sin säng och är ledsen, men samtidigt så måste hon lära sig att somna själv. Vi kan inte alltid söva henne på brösten.

J jobbar idag så jag & Cornelia försöker roa oss själva tills han kommer hem, då ska vi åka till svärmor och svärfar. Jag & svärmor ska sy "hålen" för selen i åkpåsen. Annars så händer inte så mycket annat idag.




Kommentarer
Postat av: Ida & Jouline

Hahaha ja vi har dragit på det bra länge men nu var vi tvungna att ta tag i det =)

Duktiga ni är som kämpar på med att hon skall sova i egen säng.

J har aldrig velat somna i vår famn utan har alltid velat ligga i sin säng och somna.

Det är den cerisa, det är som du säger den ser röd ut =S



Hade velat ha den i svart =P



Kramiz

2011-08-22 @ 09:42:07
URL: http://idaochjouline.wordpress.com/
Postat av: www.avlangtantilldig.se

Heja heja Cornelia och er, det kommer gå bra och snart är "proceduren" ett minne blott :)

2011-08-22 @ 20:36:16
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Hanna

Skönt att det verkar funka bra med egen säng! Hoppas att det går lika bra inatt :)



Sv: Ok, vi funderar så mycket på vilket märke vi ska ha..Får vänta ett litet tag tills alla butiker fått in och sedan klämma o känna för att se vilken som ska passa bra till vår spinkis :)



Tradera är ett ställe för fynd! Vi hade ju som sagt tänkt köpa muggarna till ordinarie pris, så nu blev det ju bara positivt att de slutat tillverkas ;) Tack så mycket, vi har fortfarande inte fotat som jag tänkt till headern, men det får bli den här så länge..Tyckte den var rätt festlig :)



Tack för tankarna! Kram

2011-08-22 @ 20:52:48
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Det gick ju bra ändå det där, för att vara första natten! Klart godkänt väl!? :)



Låten heter Ticketack och finns med på en skiva som hör till boken "Trimmel Tramm" -Barnens älsklingar. En bok jag förövrgit varmt kan rekomendera! :)

2011-08-23 @ 12:28:35
URL: http://annacondas.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback