Matstånd

Ännu en dag med festivalbesök för våran lilla familj. Idag var det mat som stod på schemat, det känns som att man är i paradiset då man ser alla marknadsstånd med en massa olika matträtter att välja på. Min absoluta favorit är nudlar med kycklingspett och det ska vara så där lagomt starkt.

Så de här tre dagarna då det har varit festival här i stan så har det blivit tre olika matstånd för mig.
Vi började med fyra små rätter som var så där, igår blev det nudlar som inte heller var nån höjdare men idag då var det jackpot för mig. Nudlar med kycklingspett och stark sås, mums säger jag bara! Nu tror jag att jag klarar mig några månader tills jag äter det här igen.

Annars så händer det inte så mycket här.
J är iväg och kollar lite olika fiskeställen för att veta var vi ska vara på torsdag då det är kräftfiskepremiär. Då ska J och några kompisar sova i tält och fiska kräftor, jag och en annan mamma kommer bara dit på kvällen och åker sen hem igen. Känns inte så roligt att tälta med Cornelia.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag åt grillad fläskfile från ett litet tält och sedan marinerad kyckling från far east-tältet. Mer än halva tjusningen med festivaler är ju maten ;) Såg på fejjan att du skulle ut och tänkte höra av mig, men då blev vi bara där ett litet tag innan vi for så det hanns inte riktigt :)



Sv: Overallen har vi tänkt till hösten/början av vintern, då den inte är fodrad men vind och vattentät. Med varma kläder under ska den nog funka rätt länge, särskilt om hon vill sitta i vagnen. Vi siktar på att köpa en varmare overall också :)



Hela förra veckan blev bara upp och ner, men nu i veckan ska vi väl lyckas?! :) Har bara planer på tisdag så vitt jag vet, och Crille får ta cykeln så har vi bilen ;)



Ja, jag vet ju att ni också har det tungt. När jag känner att "nä, nu skiter jag i allt det här", så tänker jag bara på alla andra som kämpar med sjuka, älskade människor omkring sig, och då finner jag ny ork :)



Haha, du ska få höra när vi ses nästa gång, det är en kul grej som inte handlar om oss, men rör oss :D



Århundradets längska kommentar-javisst! ;)

2011-08-07 @ 11:30:25
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback