Pysselsugen

Även gårdagens läggning gick bra, så ikväll har jag tänkt att gå ett steg längre... Jag har bara tänkt att lägga Cornelia i hennes säng och sen går jag ut ur hennes rum. Allt för att hon ska börja kunna somna själv. Vi får väl se hur det kommer att gå, får återkomma med det!

Igår somnade våran lilla fröken vid 19 tiden och sov till 03:30 för att äta välling, sen fortsatte hon att sova till 05:45. Då hör jag hur Cornelia börjar att prata för sig själv och är så nöjd. Så nu har hon fått gröt och leker lite grann innan det är dags för dagens första lite sovning.

Jag antar att det inte är så många av er som har missat att ikeas nya katalog har kommit, vilket inte bådar så gott för min plånbok. Jag vill ha så mycket saker. Mest av allt vill jag ha saker till Cornelias rum.
Men det är inte så länge kvar tills hon fyller år så om vi får några frågor om vad hon behöver så ska jag ge lite tips. Kläder har hon så det räcker och blir över...

Det som är viktigaste just nu är nån slags förvaring för hennes leksaker. Då vi har sovrummen på vindan så blir det mest att vara nere i kök/vardagsrum, just nu har Cornelia leksakerna i plastbackar i vardagsrummet men min tanke är att köpa en expedit bokhylla med lådor för att först ha den i vardagsrummet och sen i hennes rum.
Då det är snedtak på övrevåningen så måste man tänka ett steg längre så den inte blir för hög. Men det är i alla fall den här jag vill att hon ska ha.


Expedit bokhylla 599kr & lekman låda 79kr från ikea. 

Hyllan ska då vara liggande med lådorna i och hjul under. Nu vet jag inte riktigt hur många lådor man ska ha, min första tanke var 8 men det blir nog inte så snyggt.

Nu då hon har börjat att sova i sitt rum så har det börjat att klia i mina fingrar, vill ha lite fler detaljer i rummet.
Igår kväll spännde jag upp ett tyg på en målarduk, som ska bli en tavla i rummet.
Jag har även letat lite på nätet efter inspiration till andra inredningssaker att ha där inne som man kan göra själv. Min tanke är att i alla fall göra egna bokstöd och krokar att hänga upp saker på.




Har ni fler tips på saker man kan göra så blir jag riktigt glad!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh vad roligt med inredning! Love it!



Du kanske kan ha såna där lådor i hyllan i varannat hål. Nere, uppe, nere, uppe liksom... Och så lite roliga saker i de andra hålen..



Ha en härlig dag nu när ni börjar pigga på er!

Kramar

2011-08-24 @ 10:32:48
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Postat av: Anna

Vilket fint tyg, var har du hittat det?

Det är Stella som busar runt, hennes favoritplats just nu är på hyllan under soffbordet.. :)

2011-08-24 @ 13:18:26
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Linda

Så roligt o pyssla till småttingarnas rum, vill också köra igång! Har också funderat på samma hylla - alt. den med bara fyra fack men flera stycken. Kommer inte fylla alla fack med lådor, tror jag.

2011-08-24 @ 15:01:38
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Ida & Jouline

Va fin den blev. Duktig du är.

Jag vill också ha ett större rum till J så man kan inreda med massa fint =)



De från Ikea med lådorna skall tydligen vara jätte bra.

Så satsa på dem =) De är ju även jätte tuffa när de blir äldre.

Kram

2011-08-24 @ 15:08:15
URL: http://idaochjouline.wordpress.com/
Postat av: Anna

Tack! Det var ju bedårande!!

2011-08-24 @ 21:39:03
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: www.avlangtantilldig.se

Hoppas det går bra med läggningen av Cornelia, jag tror nog att hon snart somnar själv i sitt rum och då är proceduren fram tills dess ett minne blott :)



Det är ju sååå kul med att inreda barnrummet, jag håller på för fullt, men det blir mest saker och möbler och inte nya tapeter eftersom vi vill ha ett eget hus, någon gång, just nu bor vi ju i radhus, nästan som hus men vi äger det inte. Jag tror du frågade om före- och efterbilder någon gång, det ska jag ordna när jag är klar!

Jag älskar Ikeas expedit, vi har 3 st här hemma, varav en "fyra" i Alice lilla rum :)

2011-08-24 @ 22:01:05
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Hanna

Sv: Jag hade höga förhoppningar på cocillanan, men den funkade inte alls! Ingen skillnad what so ever. Ger den ett försök till ikväll innan jag tar till chokladen ;) Bra att du testar olika sorter, låt mig veta om någon funkar riktigt bra :P



2011-08-25 @ 13:00:21
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback