Olika färdigheter

Igår kom fyra mammor och deras barn hit. Så det var 4 tjejer och 1 kille där det skillde 2 månader mellan den äldsta och den yngsta, Cornelia var i mitten.

Det var så himla roligt att se vilka olika personligheter barnen hade. Man märkte klart och tydligt att Cornelia var på hemma plan för hon var tuff och nån blyghet märktes då inte av.
Cornelia var den som stod för pratat, en annan var den som slog på spisen osv...

Man blir ganska hemmablind på sin egen lilla tjej på vad hon kan och inte kan göra. Men igår sa de andra mammorna att hon pratade så mycket så hon kanske är lite tidig i det. Nåt som hon däremot inte gör är att klättra upp i soffan och såna saker, men det är jag ganska glad för.

Imorse gjorde jag en cheesecake och då hjälpte min lilla hjälpreda mig.


Klart att visparna ska slickas av, ingen smet ska väl få komma till spillo ;-)

Kommentarer
Postat av: Tea

Mysigt när barnen är så jämngamla!



Sv:

Tack för tipsen. Jag har sett de där snuttisarna min inte dragit slutsatsen att det är samma sak ;S Hon skulle bara älska alla lapparna. En sån docka låter ju jätte bra.

2011-12-16 @ 15:31:34
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Marre

Kul det skulle vara att se Lucas & Cornelia ihop hehe

Skulle vara kul & se olikheterna & likheterna för det skiljer inte mycket dom emellan=P



Lucas klättrar upp på soffan! Farligt!

Cornelia går & det gör ännu inte Lucas men han är på god väg. Men dom pratar mycket båda så dom kanske skulle föra värsta debatten! Undrar bara om vad=D



Kram!!

2011-12-16 @ 16:55:03
URL: http://tilldendagen.blogspot.com
Postat av: Linda

Så mysigt med en fikadejt! Jag ska bjuda hem mammagruppen jag med nästa vecka, dock umgås vi minst en gång i veckan ändå på ett eller annat vis - de flesta iallafall i gruppen. Dags för mig o bjuda hem, har haft byggdamm hela hösten och vintern lång - nu står det mesta bygge stilla under jultiderna så då känns det okej att få hem folk :-)



Gott och slicka visparna, det väntade man ju alltid på själv som barn när mamma bakade ;-)

2011-12-16 @ 20:15:13
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: avlangtan

Vilken mysig liten hjälpreda :)

Alice klättrar inte heller tack och lov!

Ha en mysig helg!

2011-12-16 @ 20:38:20
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: ♥Joulines mamma♥

Klart att inget får gå till spillo ;)

Cornelia ser ut som J gör i pannan, våra små hjärtegull.

2011-12-16 @ 21:15:49
URL: http://idaochjouline.wordpress.com
Postat av: Hanna

Här går ingen smet heller till spillo, men jag är inte så generös att jag delar med mig :P Tack för idag, alltid lika trevligt med fika och surr :) Trodde att Astrid somnat, men nu hör jag henne surra där uppe i sängen..Hmm :)



Sv: Haha, du får nog önska dig ett par broddar av tomten ;)



Jo, han kan ju vara nog så rolig mellan varven den där mannen jag har här hemma..Kan säga att det var på vippen att du fick se pyjamasbyxorna live idag, så sköna är dem :D

2011-12-17 @ 13:31:12
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Anna

Hade mammagruppen här på middag igår, vi var på 1-årskalas hos en av dem förra veckan och jisses vad personligheterna lyser igenom nu! S J är precis som Cornelia tuff på hemmaplan, däremot är hon ganska blyg när hon kommer ut.



Vad fantastiskt söt hon är! Och oj vad hon växer :)



Ser fram emot när jag kan få laga mat och baka med dottern, än så länge kastar hon mest grejerna i golvet eller biter i dem ;)



Ha en fin kväll! Kram

2011-12-17 @ 15:05:05
URL: http://intenzimo.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback