Rantat på

Natten till idag har varit helt underbar. Vi bestämde igår att nu MÅSTE Cornelia börja sova i sin egen säng då vi sover så dåligt i dubbelsängen. Med vi menar jag alla vi tre. Våran dotter ligger inte still i sängen då hon sover utan hon gillar att röra sig ordentligt vilket gör att jag & J knappt rymms i våran säng.
Men hur som helst så la vi henne i spjälsängen igår kväll och där somnade hon på en gång, för att vakna vid 03 tiden för att få lite mat. Eter maten somnade hon om till strax efter 06 då hon var lite orolig och fick då komma över till oss, då var det ju ändå morgon. Sen sov vi vidare till halv nio.
Så idag har jag varit en pigg mamma och har kännt mig riktigt utvilad, en underbar känsla!

Den här dagen har vi mest spenderat på vift. Vi började dagen med att åka och köpa en blombukett och chokladtryffel till min kompis som sjöng på dopet. Sen åkte vi vidare till henne. Väl där tog vi en barnvagnspromenad i det vackra vädret, tyvärr var inte lilltjejen riktigt med på det så den blev kort.
Sen blev det fika och en massa surr, alltså en riktigt trevlig dag.

Sen var vi hem en snabbis före det blev dags att åka till min systeryster där vi var barnvakt till min systerson. Så då blev det bokläsning och mys med han. Hann med att få middag hos dem också innan det var dags att åka hem igen.

Cornelia har varit lite små kinkig ikväll, övertrött skulle jag säga att hon var. Hon är lite som jag, rädd att missa nåt skoj om hon sover ;-)


Så här glad blir man när man får se sin mamma på dopet ♥


Kommentarer
Postat av: MTVD

Tycker ni gör klokt i att lära henne att sova i egen säng. Alla tre barnen har jag lagt i spjälisen på kvällen, och så har de fått komma över till vår säng när de har nattammats. De har vaknat färre och färre gånger och helt plötsligt har de sovit hela natten i egen säng. Jag skulle aldrig palla att ha barnen i vår säng! Men nog borde ni rymmas i sängen, vi låg 2 vuxna och 2 bebisar i en säng på 1,20 :D



Och oj så söt hon är Cornelia! Hoppas hon är vaken nästa gång vi ses, på barnvagnspromenad till våren va?

2011-02-01 @ 22:40:09

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback