Loppisar

Idag har vi varit på 3 olika loppisar, varav den ena skulle vara en av norrbottens största. På den största gjorde jag inga svindlande affärer och inte på den andra heller, men på den sista loppisen så hittade jag några plast bilar/tåg/lastbil till Cornelia. Så dem 5 sakerna slog jag till på. Jag är ju en sån modern mamma som vill att min dotter både ska leka med dockor och bilar ;)


30kr för allt det här, som hittat tycker jag!

När vi kom hem så gick jag ut och plockade in alla jordgubbar som var färdigmognade i landet. Det blev nog lite mer än 2 liter. Helt underbart när jordgubbssäsongen har börjat här uppe. Om jag nu kommer ihåg rätt så är vi 1 vecka tidigare att ta in jordgubbar i år. Jag minns i alla fall att vi gjorde en jordgubbstårta av våra egna gubbar när J:s mormor fyllde år förra sommaren (9:e juli).



Nu ska jag ta och göra lite nytta här hemma innan det är dags att sätta sig i soffan och bara känna lugnet. Jag känner mig ganska trött så det kommer nog att bli en tidig kväll. Cornelia vaknade 02:30 inatt och var vaken till 04, det är så roligt, eller hur?! Sen somnade hon om ända tills 06:30 så det blev en lång sovmorgon, eller inte...
Så den här natten kan bara bli bättre!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, det blir väl så kan jag tänka och det är det jag är rädd för!! Jag vill att de ska känna sig som två individer..



Å, jag vill med gå på loppis.. Kul att du hittade lite fina saker..

2011-07-03 @ 20:14:40
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Carin - mamma till Alice

Du få komma ner till Stockohlm och gå på min loppis! Den är varje lör och söndag hela somaren och hösten. Det är en av Sveriges största drive-in loppisar!

2011-07-03 @ 20:49:05
URL: http://thew.blogg.se/
Postat av: Linda

Loppisar är guld o hitta och fynda på! :-) Och visst är det charmigt o äta sina egenodlade jordgubbar, smakar bäst!



Ja vad var det för fiskrätt vi kört med som Mileon äntligen äter? (vi har testat förr, men icke). Det är Rotmos med sej, persilja och lite vitlök. Vet inte riktigt om jag har något exakt recept på det, höftar väldigt mycket.



Åh, ni har också en sportmodell? Trångt! Vi är ute efter en vw passat nästa gång, dem är så mycket rymligare i både sittdelen och bagaget - hade vi haft 4 cm kortare vagn på längden så kunde vi skjutit in vagnen rakt in - tänk va mycket utrymme man skulle haft kvar då? Ha ha! Är ni ute efter någon ny bil?

2011-07-03 @ 21:57:49
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Louise

Åh vilka fina leksaker.. och såå mumsigt med jordgubbar...

Vi har en gårdsförsäljning inte alls långt ifrån där vi bor, där man kan plocka och köpa grönsaker och jordgubbar, så mysigt!

Får passa på under sommaren!

Härligt att ha jordgubbar hemma, får kanske satsa på det nästa år!



Kul att Cornelia oxå gillar att bada... ja var lite orolig att det var för kallt för han, men han verka inte tycka det utan hade såå kul!!



Ha en fin dag!



Kramar!

2011-07-04 @ 10:53:56
URL: http://ivfmare.blogg.se/
Postat av: Hanna

Skönt att ni har strand så nära er, kan man bara gå ner en snabbis på kvällen och doppa sig :) Kul med loppisar, tycker att det är mysigt och man kan ju göra riktiga fynd, men vi tar oss av någon konstig anledning aldrig iväg.



Kul att du skrev om Cornelias utveckling och era dagar, tycker alltid det är så kul att läsa hur andra har det :) Astrid håller på att ändra lite på sina sov och mat-rutiner, så nu gäller det att hålla koll på klockan så man hänger med och vänjer om sig :D



Sv: Imorgon passar jättebra för oss! Inga planer alls och fika i frysen. Ska bara komma ihåg att beställa vackert väder också ;) Vilken tid tror du ni kommer? Kanske vi ska ta en prommis med vagnarna i underbara Sävast? :D



Frågade Crille när han ringde för ett tag sedan om han minns vad han sagt inatt, men han kommer inte ihåg ett dugg. Haha, i vanliga fall brukar det vara tvärtom.



Ska fota badrums"möblerna" och lägga ut dom på blocket ikväll. Om jag kommer ihåg dvs ;) Minnet är bra men kort!



Tycker det är så mysigt på Storsand, men precis som du säger är det ju en liten bit att gå. Ska nog prova Näset nästa gång, dit har vi aldrig varit :) Perfekt med långgrunda stränder då de små börjar vara lite större. Det var förvånandsvärt varmt i älven tyckte jag, Astrid satt så nöjd i vattnet och plaskade. Funderade på att lura Crille att det var kallt, för när han väl tagit sig i kan han bada i timtal..Och vi hade inga timmar till övers :D



2011-07-04 @ 11:38:10
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback