Tragedi

Det känns konstigt för mig att skriva om såna småbagateller som hur Cornelias natt har varit och vad vi ska göra idag, då man läser och ser om det ofattbara som har hänt i vårat grannland Norge. Det är sånt som bara inte får hända. En stor tragedi och jag lider med människorna som är drabbade. Jag undrar vad det är för sjuk människa som gör en såna här sak.



Fast det tar emot så kommer det lite om hur det är med oss nu...
Igår somnade Cornelia som en klubbad säl efter att ha badat badtunnan och myst på med främmande, det var inge tjorv alls då hon skulle somna. Några gånger fick vi ge henne tutten på kvällen.
Hon somnade vid 19 tiden och har sen sovit till 5:30 då det blev lite välling. Min förhoppning var då att hon skulle fortsätta sova en liten stund till men den lilla hade hela andra planer ;) Så därför är vi uppe med tuppen nu.... 

Idag är det dags för det stora kalaset och det känns som att jag har koll på läget. Presenterna är inslagna, kläderna packade (till Cornelia), lekar/tävlingar är ordnade, kameran/videokameran är laddade och nerpackade. Det kan tänkas att jag har glömt nåt men det är några timmar kvar tills vi ska åka.

Vädret verkar bli strålande idag, så jag hoppas att det håller i sig hela natten lång. För idag blir det en heldag/kväll för mig!


Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Sedär ja! Hoppas kalaset blir lyckat! :-)



2011-07-23 @ 07:33:13
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, livet känns rätt enkelt när man ser sådana här tragiska händelser. Det är helt ofattbart!!

2011-07-23 @ 16:58:18
URL: http://annasunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback