Mamma och bebishäng

Den här dagen började jag tidigt, hade en tid på vårdcentralen redan klockan 8 så det var bara att kliva upp tidigt. Jag har varit där och lämnat ett blodprov för att se hur jag ligger till i min ämnesomsättning, kollar de proverna var 3:e månad ungefär för att kunna ställa in mitt levaxin efter det.

Sen packade jag & Cornelia in oss i bilen och åkte till  Hanna och Astrid för häng hemma hos dem. Både Cornelia och Astrid blev glada av att se varandra, undra om det kan vara så att de känner igen varandra...
Min gumma var inte riktigt i form där, kräktes några gånger :( Vi lät henne testa en gröt från 8månader idag och det verkar vara den som ställde till det för henne. Så nu blir det till att köpa en förpackning till från 6månader.

Ikväll är det dags för mig att jobba. Ska jobba inatt och imorgon, sen har jag månadens två nätter avklarade. Mitt mål är att jobba ungefär 2 nätter per månad för att dryga ut föräldrarpenningen lite grann och spara på dagar. Allt för att kunna vara hemma med mitt hjärta längre tid.

I förrgår fick vi hem information om ett dagis (heter väl egentligen förskola) som ligger en bit härifrån, de hade visst ett speciellt lärosätt. Känns lite väl tidigt att läsa om dagis, men samtidigt så är väl tanken att hon ska börja om ett år ungefär så då gäller det väl att fundera lite grann om var vi vill att hon ska gå.

Igår fick Cornelia post från Luleå kommun där de hade skickat med en leksak att hänga upp i tex barnvagnen. Ser ni vad det står?!



Kommentarer
Postat av: Tea

Kul leksak från Luleå kommun!

2011-07-06 @ 16:05:24
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Anna

Tack!

Vilken rolig present men varför kom den nerdimpandes? (nyfiken i en strut) :)

2011-07-06 @ 19:50:15
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Anna

Aha!! :)

2011-07-06 @ 20:15:12
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: www.avlangtantilldig.se

Så roligt med lite bebishäng :)

J köpte fel gröt häromdagen och köpte nestlés havregröt från 4 månader som hon hade förr, men Alice älskar den så hon blev glad ;-)

2011-07-06 @ 22:29:24
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Lite extra pengar är aldrig fel :).

Vi åker oftast till Ikea söderut, det är lite närmare. Vi har även varit norröver då min man har släktingar i närheten.

2011-07-07 @ 16:47:46
URL: http://tomfamn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback