Mammaledig igen

Tack för alla era åsikter om mitt blöjproblem. Jag såg att många av er rekomenderade Willys egna blöjor. Vi har testat dem och jag blev inte så imponerad. Jag upplevde att blöjan blev hård så fort Cornelia kissade i den. Så den kommer jag inte att köpa fler gånger.
Jag tror att liberos nya blöjor passar perfekt för barn som är långsmala, men för Cornelia som är lite rundare så sitter de inte perfekt. Men jag ska nog ge dem en chans till. 
Just nu använder hos Pampers baby dry nr 4, men det är nog tänkt som en nattblöja egentligen. 

Nu har jag gjort min sista jobbarnatt som jag har på schema, sen är tanken att jag ska ta 1-2 nätter extra i månaden bara för att dryga ut föräldrapenningen. Det är i alla fall min plan. Så nu kan jag säga att jag är mammaledig igen, JIPPI!

Inatt sover våran prinsessa över hos sin mormor och morfar. Min syster ringde och frågade hur vi spenderade den här kvällen själva då, om vi satt och myste och bara var. Men det var så fel som det bara kan bli. Jag har städat & tvättat våran bil både in- och utvändigt, tvättat flera maskiner tvätt och sorterat upp lite bebiskläder som har blivit för små som jag tänkte skulle få flytta hem till min systerdotter ett tag ;-) J spenderar kvällen med att fixa och dona på våran gård med en liten traktor.
Så här romantiska är vi alltså ;-)

Just det, skrev jag det nyss eller.... men jag är mammaledig nu :-)


Kommentarer
Postat av: Anna

Vi har också provat willys egna och de är riktigt skräp.. :) Tycker Libero är bäst. Med Pampers upplever jag att de blir lite fuktiga på kläderna (kan vara inbillning).. Man får väl prova sig fram helt enkelt!! :)

2011-06-04 @ 22:13:18
URL: http://annasunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback