Kvällspigg och grinig

Ojoj vilken kväll vi har haft.... våran lillatjej ville inte alls komma till ro, så hon somnade vid 22:30.... De senaste dagarna har hon varit så här tjorvig, så jag börjar att misstänka en ny utvecklingsfas.
Hur som helst så slutade det med att hon fick lägga sig i sin spjälsäng (i vanliga fall somnar hon i takvaggan) och där fick hon skrika/gråta/tjorva medans jag låg i sängen brevid och läste en bok. Kändes i mitt hjärta att jag inte tog upp henne på en gång. Men efter några minuter så somnade hon, så det kanske är så här vi måste göra på kvällarna.

Idag har vi haft en helt underbar dag, vi började med att åka till min syster och hennes familj där systeryster sminkade och fixade mitt hår innan det var dags att åka till fotografen.
Min systers karl hjälpte mig med min kamer, hade kommit än nån inställning. Då tog han den här fina bilden på Cornelia.



Fotograferingen gick riktigt bra, är jätte nöjd med Maria. Så om ni bor i Luleåtrakten och har tänkt att fota era små så kontakta den här trevliga och superduktiga tjej.
Hon tog en massa bilder på Cornelia, både inne och ute, i olika outfit. Ska bli så roligt att få se bilderna sen, risken är att jag kommer att bli fattig då jag kommer att vilja ha alla ;-)

När vi kom hem från stan så hade vi en trött tjej, men hon kom inte riktigt till ro att sova... Så på eftermiddagen blev det en massa bus, badning och gungning.



På kvällen hann vi med att åka och hälsa på några kompisar, få en gungställning och hämta upp en dyna till barnvagnen som svärmor/farmor har gjort färdig.





Som ni ser är dynan vändbar med olika tyger på varje sida. Så himla praktiskt och roligt. Just nu har vi den ljusa sidan uppåt, men jag gillar båda tygerna så det kommer nog att bli en hel del vändningar skulle jag tro. Känns som att vi fick en ny vagn, den är riktigt pimpad ;-)
Vi har inte hunnit testa vagnen med Cornelia i än, utan det får vi göra imorgon då jag tänkte att vi två skulle leta efter shorts och nåt linne till mig. Så roligt ska vi ha!



Kommentarer
Postat av: Anna

Jättefin dyna.. Var det svårt?? Jag är lite sugen på att prova att sy en själv. Vad hade du för stoppning?

2011-06-10 @ 11:52:55
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: ˙·٠•●♥ Ida & Jouline ♥●•٠·˙

Åh gud så fin. Är det något man kanske kan beställa från henne ;)

Vill nämligen ha något liknande men jag är SÅ kass på att sy =(

2011-06-12 @ 23:06:30
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Jannie

Första gången jag kikar in här!

O så fick jag syn på dynan.Precis vad vi oxå är ute efter!

Så himla hårt för de små...

Var hr ni hittat eran?

läste att ni har gjort en IVF resa ni med.Samma här!

Så fantastisk tacksam över att hjälpen finns!stor kram

2011-06-15 @ 15:19:50
URL: http://ettforsoktilldagbo.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback