Barn

Igår var vi och hälsade på min syster och hennes familj. Det första min systerson V på 2 år och 8 månader sa var att han skulle vara barnvakt åt Cornelia. Självklart fick han vara det. Så fort hon lät så sprang V och hämtade tutten, om tutten ramlade på golvet så blåste han av den ordentligt.

Sen sitter V och håller Cornelia i famnen, då börjar lillgumman att hosta. V säger då till henne  att man hostar faktiskt inte sådär utan man hostar i armvecket. Vilket gör att alla vi vuxna börjar att skratta. Jag frågar sen V om hans andra lilla kusin som är en månad yngre än Cornelia kan hosta i armvecket, självklart svarar han då ;-) Så nu måste jag lära Cornelia hur man ska hosta....

Innan vi ska åka hem säger V till mig, jag tycker om dig jätte mycket moster. Då smälte mitt mosterhjärta, kan inte finnas nån gulligare än han!

Mina föräldrar har varit här och hälsat på idag, så efter lunchen passade vi på att gå ut då det har varit ett riktigt härligt vårväder. Cornelia somnade i sin vagn och sov 2,5 timme, så vi har haft en utvilad tjej hela kvällen.

Snart börjar mello, så då kommer jag att sitta bänkad framför tv:n!

Kommentarer
Postat av: Ida & Jouline♥

Hahha så härligt.

Barn är livet de är så otroligt underbara.

Kram

2011-03-12 @ 21:38:11
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Ja visst är det! DÅ kan du tänka dig hur vackert det är där i verkligheten!

Tog oss en promenad i byn igår..skönt med sol men mindre skönt med blåsten...



Kikade också på mellon, många bra bidrag i år tyckte jag! :)



KRAM

2011-03-13 @ 10:20:36
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: Ida & Jouline♥

Tack =)

Det blev lite VÄL kort men mitt hår växer som gräs så det blir nog bättre snart.

Kram söt.

2011-03-13 @ 11:53:41
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Blomster

Vad söt han är lilla kusinen :-)

2011-03-13 @ 12:30:36

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback