Gröt

Idag har vi varit på badhuset och Cornelia älskar vattnet. Inga sura miner utan bara glada! Nu har vi varit och badat med gumman 3 gånger, varje gång badar vi ungefär 30 minuter så vi går alltså upp innan hon blir less. Jag tänker så att det är bättre att avsluta tidigare för att det ska vara positivt att bada.

Vi har haft grötpremiär här idag också, vi gav mild havregröt. Första skeden var inte så god, men sen så ville hon bara ha mer mitt lilla matvrak. När jag tyckte att hon hade fått tillräckligt så blev det riktigt sura miner, men det kan inte hjälpas ;-)

Ikväll har gumman varit riktigt trött, för det är så jobbigt att vara och bada. Jag & J har verkligen fått kämpa med att hålla henne vaken till klockan 19 så att hon inte ska vakna alldels för tidigt på morgonen. De sista dagarna har Cornelia varit pigg vid 5 tiden, vilket hennes föräldrar tycker är alldeles för tidigt.

Jag skulle gärna vilja höra om era sovrutiner. När går era barn och lägger sig och när vaknar dem?

Kommentarer
Postat av: Susann

Hej, vi har en grabb på ganska exakt 4 månader hans rutiner ser ut ungefär såhär: Han äter någon gång mellan 17-18 är vaken till vid 19 sover ca 30 min är vaken och äter sista målet mellan 20-21 somnar senast halv 10 och vaknar mellan 6-7 när sambon far till jobbet.

2011-03-02 @ 21:49:37
Postat av: Marre

Idag somnade Lucas kl 21

I morse vaknade han första gången kl 6...men han vaknar 1 gång på natten för att äta.



Det är olika beroende på hur dagen har sett ut. Men det blir bättre & bättre=)



Jo det är nog lite väl tidigt att behöva stiga upp kl 5 fniss



Tack för goda tips angående magen=D

Kram!!

2011-03-02 @ 23:38:23
URL: http://tilldendagen.blogspot.com
Postat av: www.avlangtantilldig.se

Alice är 4 mån + 2 v,

hon somnar mellan 19-19.30 och vaknar för morgon vid 7.45-9 nångång,

Äter ju 1-2 ggr däremellan med men det gör man ju halvt sovande :)

2011-03-03 @ 14:39:08
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: Blomster

Wilma somnar mellan sju och åtta på kvällen och sover sen oftast till fyra då hon vill ha nappen igen. Efter det sover hon till sex eller sju och får mat. Efter någon timme lägger vi oss igen och sover en timme till. Dagarna är struligare. Hon har svårt att komma till ro och sover oftast bara 25 minuter i taget och det blir när det blir. Jag hoppas att hon ska lära sig att sova lite längre i stöten, men det verkar svårt.

2011-03-03 @ 19:46:28

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback