Storkok

Igår gjorde vi två olika storkok till lilltjejen, blev plommonpuré och päronpuré. Plommonpurén är riktigt populär så den gör vi ungefär 2 gånger i veckan och förvarar i en burk i kylen, för det är måste för Cornelias mage att äta plommon.
Sen har vi ju även plommonpuré i frysen som en extra backup.

Igår var det första gången vi gjorde päronpurén och idag fick hon smaka den, hon mmmmmm:ade igen hela smakispotionen så det var nog riktigt gott.

Potatis har vi provat att ge i två olika omgångar, men hon börjar alltid att kräkas rätt så mycket efter ett tag. Så jag vet inte riktigt hur vi ska göra med det. Första tuggan hulkar hon alltid, men sen får hon i sig några skedar. Men så kommer de där kräkningarna efter kanske 1-2 timmar.
Är det nån av er som har haft såna problem med nån av smakisarna?

Jag förstår ju att vi inte bara kan ge goda efterrättssmakisar, så nästa gång blir det morötter. Hoppas verkligen att det går bättre. 


Kommentarer
Postat av: Ida & Jouline♥

Va spännande med smakportioner =)

Här skall vi nog börja med mjölkfri gröt när hon blir 4 månader =)

Kram

2011-03-07 @ 17:03:51
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Ida & Jouline♥

Nä det är det inte heller =(

2011-03-07 @ 19:39:12
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Matilda

Pröva potatis/palsternacka, det ska tydligen vara det som liknar bröstmjölken bäst och är dessutom både milt och bra för magen. Min skrutt tycker inte heller om potatis riktigt, men blandat med annat så går det ner! Lycka till!

2011-03-08 @ 09:01:49
URL: http://Whatabouttheroses.blogspot.com
Postat av: Marie

Sötpotatis älskade min son när han började med smakportioner, den bli en underbart len och fin och SÖT puré. Potatisen tyckte jag inte blev lika liksom krämig utan mer som småpartiklar i vatten.

2011-03-08 @ 11:09:10

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback