Möte & shopping

Idag har vi en piggare tjej, fortfarande lite snorig men inte så farligt.

Vi har varit på ett möte idag och efter det passade vi på att gå en snabbis på stan. Det jag behövde hitta på stan var ett par fleccebyxor eller nåt liknade till Cornelia i storlek 74 som hon kan ha till sin nya jacka.

Första affärn vi gick till var HM, där hade de inga "ytterbyxor" till bebisar, sen blev det Lindex och samma svar fick vi där. Jag förstår inte riktigt hur dem tänker, de säljer jackor till bebisar men inga byxor. Behöver inte små barn byxor?

Jaja vi gick sen vidare till Åhlens och där hittade vi ett par jätte fina vind och vattentäta byxor som andas. Köpte även 2 par nya vantar, dem måste ju matcha till jackan och byxorna. Nu är det bara Geggamoja mössan som saknas ;-)



Sen så köpte även J en tröja till Cornelia i storlek 74/80 så den kommer nog att bli perfekt i sommar.



Jag hann även med att köpa en ny ryggsäck och ett hopprep, så nu ska jag börja att hoppa lite grann. Min syster trodde att jag skulle hoppa i två dagar så nu är det upp till bevis som gäller.

Cornelias farmor och faster hade också varit på stan och shoppat till lilltjejen, så två nya bodisar fick hon i storlek 74. Helt perfekt då vi inte har så mycket kläder i den storleken.



Kommentarer
Postat av: Nori

Fast jag förstår att de inte säljer ytterbyxor som standard, de flesta bebisar i storlek 74 rör ju inte på sig så mycket utan ligger och sitter mest i vagnen och där kan man ju gosa till det med filtar.



Men däremot är det jäkligt irriterande att det inte finns! Vår son är av den mindre sorten och det var tamejtusan nästan omöjligt att hitta en vinteroverall i stl 74 som han kunde vara ute och gå och leka i. Skor till små människor som inte kan gå finns, men inte overaller till de som kan!

2011-03-24 @ 16:18:04
URL: http://nori.bloggplatsen.se
Postat av: Ida & Jouline

Ja hon är alltid glad inte ofta hon är ledsen =)

Massa fina kläder.

Visst är det konstigt jackor har de men inga byxor hmm.

Kram

2011-03-24 @ 20:37:02
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Marre

Vad fina kläder=)

Kul med nytt=P

2011-03-24 @ 21:20:09
URL: http://tilldendagen.blogspot.com
Postat av: Anna

Var försiktig med hoppandet. Jag har en kompis som hoppade varje dag tills hon besökte barnmorskan och fick träningsförbud i två år eftersom hon höll på att "tappa" livmodern. Hon hade inte stärkt bäckenbotten tillräckligt innan hon började hoppa..

2011-03-24 @ 21:34:05
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: IVF-karusell

Tack snälla du söt för stödet angående mitt f.d jobb!

Tänk att lilltultan är 4 månader redan (snart 5), vad fort det går! Hur känns mammalivet?



Men storlek 74? Hjälp, känns som Maja är pytteliten. Det är hon ju visserligen för sin ålder, hon har precis avslutat storlek 74 och är inne på 80/86 :)

Kul att det kan vara så himla olika barn emellan!



Kram! ♥

2011-03-24 @ 22:39:24
URL: http://www.ivf-karusell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback