Tusen järn i elden...

Trodde nästan inte att jag skulle skriva nåt inlägg idag, då jag har haft fullt upp hela dagen.

Efter nattens arbete åkte jag hem till mina föräldrar och sov några timmar innan det var dags att sätta sig i frisörstolen. Där blev håret toppat (luggen blev en lugg igen) Hon klippte även upp lite grann i nacken så att det blev en frisyr av det hela ;-) Frisören var imponerad av mitt hår, hon hade aldrig haft en kund med så mycket hår... hmm jag som tycker att jag tappar en massa, hur som helst så är det tjockt.

Sen fick jag även bekräftat att jag numera har en massa lockar i håret, som har kommit efter Cornelias födelse. Jag märker ju att det är svårare att få håret att ligga "platt" men jag tänkte att det var för att de hade blivit för långt. Så frisörens tips till mig var att framhäva lockarna mer...
Även mina ögonbryn fick sig en omgång hos frisören, så nu är de plockade och färgade. Jag ser mycket piggare ut.

När jag kom hem blev det en massa mys och bus med min underbara dotter. Sen när hon somnade ställde jag mig framför spisen och gjorde ett storkok med kött, couscous och grönsaker, sen blev det två storkok med efterrätter också. Känns så skönt att ha frysen full med mat igen till Cornelia. Jag märker att jag inte har samma tid eller jag kanske skulle skriva ork att hålla igång när jag jobbar. Men nu är det snart slut, en natt kvar sen är jag mammaledig igen. Min plan är då att ta nån enstaka extra natt då det behövs, bara för att dryga ut föräldrapenningen.

Nu tycker jag mig höra att sängen ropar, så sov gott!


Kommentarer
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

vilken mysig blogg du har! :)

2011-05-31 @ 13:33:57
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Anna

Vist är det både lite häftigt och jobbigt hur kroppen förändras efter en förlossning. :)

2011-05-31 @ 20:22:41
URL: http://annasunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback