1:a advent

Idag är det äntligen 1:a advent och julstämningen börjar att smyga på här. Igår satt jag & Cornelia och såg på reprisen av Jullotta och jag vet inte vem av oss som diggade julsångerna mest ;-) Måste ta och leta fram våra julskivor så att vi kan börja spela de nu.

Igår trotsade jag & Cornelia blåsten och tog en sväng i skogen med vagnen, vårat uppdrag var att ta in lite granris som vi sen skulle pyssla med (eller vi och vi, jag kanske jag ska skriva)
Hur som helst så blev det en sån här liten tomte i alla fall som nu pryder våran bro.



Idag ska vi gå på skyltsöndag. Minns när jag själv var liten och vi var in till stan och tittade, då var alla affärer stängda och man gick bara ute och tittade på alla tomtar. Nu är alla affärer öppna, så det är inte riktigt mysigt som när jag var liten. Men tomtarna finns kvar i alla fall, ska bli kul att se hur Cornelia reagerar.

Här hemma leks det mer och mer med sin bobby car. Cornelia sätter sig själv på den, men har inte riktigt fått till hur man kommer framåt på den, bakåt går lite lättare...





Annars så går den här lilla fröken mest hela dagarna, hon har blivit riktigt duktig. Men så fort vinterskorna kommer på fötterna så sätter hon sig ner. Så vi försöker och försöker, men än så länge går det inte.

Önskar er en rikigt mysig 1:a advent

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så mysigt med tomten jag älskar hemmagjort julpyssel! och med julskyltning, vi ska nog också gå ner en liten runda när vädret klarnat.



Här har vi en till som åker bakåt/runt på sin bil :-)



Jag är i 13+4, vi är så glada och än en gång, lyckligt lottade!

2011-11-27 @ 14:30:14
Postat av: Carin - mamma till Alice

Har inte ni heller satt på Hello Kitty klistermärkerna på Bobby car'n? Alice har en likadan, men jag vägrar sätta på Hello Kitty. Tycker den är mycket snyggare utan! ;)

2011-11-27 @ 22:55:16
URL: http://thew.blogg.se/
Postat av: Anna

Mysigt med skyltsöndag. Här i stan är det bara fullt med folk, trångt och jobbigt så vi skippade det och hade adventsfika hemma istället! )

2011-11-28 @ 10:25:16
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: Hanna

Sicken tjusig gubbe ni har på bron, men han ser lite risig ut..hihi ;)



Sv: Hann du in på Friends och kika? :) Haha, det vore ju kul med en av varje, men jag kan inte förställa mig något annat än en lillasyster :) Tur man får beställa vilken sort man vill ;)



Hittade ni ngt på stan? :) kram

2011-11-28 @ 20:09:32
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilken söt tomte!



Snart kommer hon på hur hon ska ta sig fram också, då blir de nog livat ;-)

2011-11-29 @ 09:38:02
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Marre

Fy vad söt hon är!

När ni är i närheten av V-ås måste vi ses=)

L & C måste ses;)

Trevligt med julstämmning. Själv ligger jag i solen & får färg.

Vad kul att C kan gå! L har inte riktigt vågat gå själv ännu. När han upptäcker efter få steg att han faktiskt går utan hjälp blir han osäker & sätter sig. Hoppas han vågar börja gå snart för jag har börjat få ont i ryggen av att bära runt på lillen=)



Tusen tack för bra tips angående öroninflmmation! Jag gav honom alvedon & Nezeril igår kväll=) Han sov som en stock=) Idag är han tack & lov feberfri & pigg=)



Kram från oss till er=)

2011-11-29 @ 14:42:25
URL: http://tilldendagen.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Vi får göra ett gemensamt försök! ;) Nu börjar det vara lite för länge sen sist IGEN :D Vart hittade ni stolarna? Vi funderar lite på flugsvampspallarna från Åhlens, men vet inte riktigt hur vi ska ha det i hennes rum.. :)

2011-11-29 @ 20:32:18
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback