Kalas

Idag har vi haft kalas för Cornelia tillsammans med hennes kompisar Astrid och V. Tre barn med 2 månaders skillnad mellan den äldsta V och den yngsta Astrid. Cornelia mitt emellan. 
Cornelia och Astrid var klädda som tvillingar, exakt likadana från klänning till sockar. Vi gillar samma barnkläder Hanna! Hade tänkt att ta en bild på "tvillingarna" men efter att födelsedagsbarnet hade ätit sin tårta själv så blev det nya kläder ;-)




Det här födelsedags tåget har Cornelia fått av sin gammelmormor i en förtidig födelsedagspresent.


Varför använda en sked när händerna fungerar lika bra ;-)

 
Astrid valde majskrokar före tårtan, förståndig tjej ;-)

Lägger inte upp nån bild på Cornelias kille V, då jag inte vet om det är okej för hans föräldrar.

Båda barnen hade med sig fina presenter till min lilla gumma.


En gitarr att spela på från Astrid


Kläder från V

Sen kunde vi inte låta bli att öppna en present som Cornelia har fått från en annan bloggbebis, Astrid som kom för några dagar sedan med posten. Tack så jättemycket för den Mamman med den tomma famnen.


Som ni ser har Cornelia redan hunnit läsa och "smaka" på boken ;-)

Cornelia tackar och bugar så mycket för alla de fina presenterna!!!! 

Vi hade en trött tjej ikväll, redan strax efter 18 somnade hon. Får se hur tidigt hon vaknar imorgon bitti...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Och bra smak har vi dessutom ;) Tack för idag, lika kul som vanligt att ses :) Snart får det bli middag på Kullenvägen! :)



Sv: Ja, det fanns ju massor av fint på Blå Elefant..Bl.a Barbapapa-saker som vi alla tre här hemma är mycket förtjusta i :D Värt att passa på då det är gratis frakt dessutom! :)

2011-11-06 @ 20:11:27
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Vad roligt med barnkalas. Hoppas boken "smakade" bra.

2011-11-06 @ 21:15:52
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Lisa

Stora tjejen! Går självständigt och 1-årskalas! Men är det verkligen så att jag har missat den stora dagen eller firar ni lite i förväg?



Kram kram

2011-11-06 @ 22:33:41
URL: http://turbolina-twin.blogspot.com/
Postat av: Vilda-Hilda

Så himla mysigt med barnkalas! Snart snart snart 1 år!!!

2011-11-07 @ 08:16:14
URL: http://lillavildahilda.blogg.se/
Postat av: avlangtan

Åh va roligt med kalas :) man får dra ut på firandet så mycket man kan ;-)



Ja jag tänkte att nu när Alice går så kan vi börja med kjol, det gick jättebra och den var aldrig i vägen. Jag köpte den på h&m, jag fick ta strl 74 trots att jag bara köper strl 80 numera, men Alice har ganska korta ben så den funkade perfekt :-)

2011-11-07 @ 08:38:39
URL: http://avlangtantilldig.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback