Vaccin

Idag var det då dags för 1års vaccinet för Cornelia. J brukar alltid följa med när det är dags för sprutorna, men idag så jobbade han så då var det bara att ta sig i kragen och åka med henne själv. Jag gillar inte att behöva hålla i henne då de ger sprutor och dyl, men det gick faktiskt bra idag. Första sprutan kändes knappt för Cornelia, andra gjorde lite ont men tårarna försvann fort.

Efter vaccinet så passade jag på att åka in till stan och kika lite på julklappar. Börjar ha koll på läget nu vad som ska köpas. I år måste jag erkänna att jag är riktigt sen med handlingen, den här tiden brukar vi alltid vara klara. Men till de flesta så vet vi vad som ska handlas så det får bli en heldag på stan när både jag & J är lediga. Kanske vi till och med passar på att ha barnvakt till Cornelia och handlar själva.

Igår glömde jag att berätta att jag har tjuvstartat med julen här hemma, hela huset är nu julpyntat och det är så mysigt. Cornelia tittar och pekar på tomtarna, även hon verkar gilla det här.

Kommentarer
Postat av: Mamman med den tomma famnen

Duktiga tjejen!

2011-11-24 @ 15:09:39
URL: http://tomfamn.blogspot.com
Postat av: Tea

Skönt att vaccinationen gick bra!

2011-11-24 @ 15:34:35
URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Postat av: Anna

Vad skönt att vaccineringen gick bra och vad mysigt med pyntningen.. Jag har med tjuvstartat lite men bara liite.. Satt ihop adventsljusstaken och bakat lussebullar!! :)

2011-11-24 @ 15:43:20
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: avlangtan

Mysigt med julpynt, det fixade vi också med idag :-)

Skönt att vaccinationen gick bra utan sällskap, nu dröjer det till nästa!

2011-11-24 @ 19:07:29
URL: http://avlangtantilldig.se
Postat av: E

Hej!

På BVC här får barnen sprutorna samtidigt i varsitt lår...lite smidigare faktiskt! Hoppas er lilla tjej blir helt frisk snart!

2011-11-24 @ 20:09:16

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback