Telefonsamtal

Idag var det då meningen att Cornelia skulle till tandläkaren för första gången, men telefonen ringde imorse och sa att tandsköterskan var sjuk så vi fick en ny tid om några veckor.

Ett medarbetssamtal har jag hunnit med på förmiddagen, medans jag var och "fjäskade" för chefen fick Cornelia vara hos sin farfar.

Ett besök på affärn blev det med en trött dotter innan vi kom hem, måste ju få ha lite gotta till helgen ;-) Men det kanske vi inte skulle ha köpt för vi hann inte mer än hem så ringde min läkare upp från vårdcentralen. Var och tog en massa prover igen i tisdags då jag även fick träffa två läkare.
Den första läkaren som jag har varit hos trodde att jag kunde ha nån muskelsjukdom men hennes mer erfarna kollega trodde absolut inte det vilket känns så bra!
Han var mer inne på att det är min sköldskörtel som håller på att tjorva och det fick jag lite svar på idag då det var ett prov som var konstigt.
Sen varför mina ben är som timmerstockar på morgonen hade han inte riktigt nåt svar på än utan det ska fortsätta att utredas. Fick en tid till den bättre om dryga två veckor.
Angående mina blodprover så har äntligen min långtidssänka börja att sjunka, den är fortfarande inte normal men på rätt väg i alla fall.
Men det som inte var så bra var mitt fastesocker, som var för högt. Då jag hade graviditetsdiabetes så ligger jag i riskzonen att drabbas av "riktig" diabetes så detta skulle fortsätta att kontroleras. Så mitt gotta i kväll får nog bli frukt istället för godis. Coca cola måste nog bytas ut mot coca cola zero...

Nu ska jag börja att göra mig i ordning för att jobba ett nattpass på mitt jobb, min 3:e och sista natt för den här månaden. Mitt mål är ju tre nätter varje månad så det känns bra att ha klarat det!

Ha en bra fredagskväll med mycket mys!

Kommentarer
Postat av: snigelpicka

Jobbigt att inte riktigt veta vad som är fel. Men bra att det utreds iallafall!

2011-10-29 @ 11:04:11
URL: http://snigelpicka.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men åh, jag hoppas det blir mer klarhet i det hela!



Tråkigt bara att ditt Fredagsgotta inte blev riktigt som du tänkt dig, men frukt är verkligen inte fel det heller. Vi åt gurk o morotstavar igår ;-)

2011-10-29 @ 13:28:16
Postat av: Linda

asch, nu vet jag inte om mitt namn kom med i förra kommentaren, men det var jag med gurk o morotstavarna ;-)

2011-10-29 @ 13:28:58
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hoppas att de nu hittar vad som är fel så att det kan behandlas och bli bra! Spännande med besök hos tandis! :)



Sv: Det hade jag redan bokat in i kalendern! Vad kul det ska bli, Masses första kalas hos en kompis tror jag.. :)



Vi ser ju om inte annat avslappnade ut ;)



kram

2011-10-30 @ 09:16:17
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Greta

Jag skulle inte heller dricka zero för den innehåller ju annan form av sötningsmedel, som inte heller är bra ör kroppen.



Hoppas de hittar något svar. Så fin klänning..



Kram på er i sorgen och även grattis till 1 åringen och föräldraskapet.

=)

2011-11-02 @ 01:26:35
URL: http://torparfru.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback