Äta själv

Igår lät jag Cornelia äta sin middag själv. Rustad med haklapp och plast tallrik med sugpropp under serverade jag korv, potatismos och grönsaker. Lite smuts dör man ju inte av.
Cornelia var så stolt där hon fick sitta och äta själv, var ju inte den lättaste maten att plocka (moset) men det gick och blev en massa kladd men det bjuder vi på.
Märker mer och mer att hon ratar sin egen mat och vill äta samma som vi äter. Nu får ni väl slå mig på fingrarna men korv är nog favoriten här hemma nu ;)

När Nea ska dricka så dricker hon ur ett vanligt drickesglas, tyvärr har jag inget i plast så det måste jag köpa så att hon kan få hålla själv. Pipmuggen testade vi för några månader sedan men tyckte att det kom så lite dryck från den så därför kör vi med glas och det går riktigt bra.




Så här nöjd & busig blir man när man får äta själv ♥

Jo förresten våran natt, jag måste ha viskat för högt igår för det blev en jobbig natt igen. Hon började att vakna vid 23 tiden och var ledsen. Tappade räkningen med hur många gånger jag gav henne tutten. Vid 2 gav jag upp och gav henne en flaska välling. Efter det tog det ett tag tills hon kunde somna om, men sen efter lite (MYCKET) tjorv så somnade hon och jag somnade i extra sängen i hennes rum. Vid halv fem vaknade vi igen och då fick hon tutten och jag gick till min egen säng.
Redan vid halv sex vaknade Cornelia och tyckte att det var morgon men då klev J upp med henne så jag fick sova en timme till.

Idag ska vi eventuellt iväg på kyrkis, som är ungefär som öppna förskolan. Det är i 2 timmar och avslutas med en liten sångstund. Vi var på det en gång i våras men då var Cornelia så liten så hon inte uppskattade det så det ska bli roligt att få se vad hon tycker om det idag. Varför jag skriver att vi eventuellt ska iväg är att allt beror på hur Cornelia sover under dagen. Det börjar klockan 13, så jag vill att hon ska hinna sova innan dess annars blir dagen/kvällen så konstig.


Kommentarer
Postat av: Vilda-Hilda

Så underbara bilder på underbart fina Cornelia. ^_^



Vår lilltjej fick idag prova att äta en babysmörgås med mild mjukost för första gången. Hon tyckte det var väldigt spännande men det mesta hamnade på golvet tillslut. ^_^



Hoppas denna natten blir bättre för er.



Kram Kram!

2011-09-12 @ 17:10:02
URL: http://lillavildahilda.blogg.se/
Postat av: Hanna

Heja Nea! Så sjukt duktig hon är! :) Och så charmig att man smälter med det där fina leendet :) Blev det kyrkis för er? Var det kul? Vi har ju något liknande i Sävast som vi tänkt testa när vi kommit hem :)



Sv: Ja, visst hade det varit gulliga och pyntat halva Djurgården för min skull ;) Och tack igen!



Ang snutten så tog vi med en annan som skulle lukta "hemma" nu när det blir så mycket nytt, och hon gosar med den när hon ska sova men är inte alls lika fäst vid den som den gamla. Får se när vi kommer hem hur vi ska göra :)

2011-09-12 @ 20:15:22
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Anna

Kul att äta själv. Det är härligt att se vilken teknik de får in efter ett tag. I början tycker jag allt hamnade på golvet..

2011-09-13 @ 09:32:51
URL: http://annasunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback