Lek

Idag har vi haft lunchgäster i form av V och hans mamma. Cornelia visade sig från sin tuffa sida, här bor jag och då bestämmer jag ungefär. V som i vanliga fall är den som är mest framåt höll sig lite på sidan. När de åkte hem så hade jag en riktigt trött tjej men hon sov bara i en halvtimme sen var det ett flygplan som väckte henne.
Så idag har hon bara sovit middag två gånger, första gången var vid 7 tiden och då sov hon 1,5 timme, sen sov hon igen 14 och då bara 30 minuter. Så det var en trött tjej ikväll.

Jag vet inte om jag har berättat det tidigare men min mamma är dagmamma så idag passade vi på att åka dit en stund innan middagen för att Cornelia skulle hinna leka med de "stora" barnen.
Hon var framåt på en gång och dagbarnen älskar att leka med henne. Så alla var nöjda.
Efter att vi hade ätit middag så kröp Cornelia in i lekrummet själv och lekte för fullt med en leksaksspis och kastruller. Smög mig in och tittade och då stod hon och "vispade" i en kastrull. Efter ett tag kommer hon ut från lekrummet gåendes med hjälp av en barnstol som stöd.
Så nu tror/VET jag att lekrummet kommer att bli ett nytt favoritställe att vara i när hon hälsar på mormor och morfar.

Jag var in på Teas blogg och då hade hon tipsat om en för mig ny hemsida med barnkläder. Men jag varnar er innan ni går in där, ni kommer att få ett ha begär. Det har jag fått så nu undrar jag bara vad Cornelia behöver för fint ;) Här har ni i alla fall POMPdeLUX.

Känner mig ganska trött så det får bli en tidig kväll för mig. Imorgon är det kyrkis som gäller!





Kommentarer
Postat av: Greta

Tack snälla för din kommentar.

2011-09-14 @ 20:34:55
URL: http://torparfru.bloggspot.com
Postat av: avlangtan

Jättefina kläder på den där sidan :)



Kul med lunchdate, vi hade fikadejt vi. Tänk så lyxigt vi mammalediga har det! :)

2011-09-14 @ 20:46:36
URL: http://avlangtantilldig.se

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback