Regn och åter regn

Här är det en riktigt pissväder idag, regnet öser ner vilket gör att man inte kan vara ute. Eller kan och kan, det går ju alltid bara man sätter på sig bra kläder men det känns inte så lockande att Cornelia ska krypa omkring i det blöta gräset...
Vädret återspeglar ganska bra hur jag själv känner mig idag, är inte på topp idag...

Våran älskade unge har börjat att bli en tuff tjej. Igår stod hon utan stöd i över en minut, hur bra som helst. Sen när hon kommer på att hon står själv så blir hon lite feg.
Hur som helst så har hon nu ett blåmärke på kinden och en liten bula på pannan. Hon ramlar ganska mycket nu och man hinner inte alltid ta emot henne.

Igår så sa hon ett nytt ord, NÄ och skakade samtidigt på huvudet, undra om hon har fått höra det ofta på sista tiden. Hon lär sig av sin mamma ;-)

Nu är det dags för den lilla att få lite lunch sen blir det att sätta på sig regnkläder och gå en liten barnvagnspromenad. Hej åh hå!


Kommentarer
Postat av: Erika

Haha, ja jag känner igen mig i det där med orden :) Vår son Eric (10,5 månad) säger "nä-ä!" och man kan ju undra vart han fått det ifrån, hehe. Ha en bra dag trots regn!

2011-09-20 @ 13:38:06
Postat av: Hanna

Vi har också hållt oss inomhus idag, det kändes roligare att baka bullar än att bli genomblöt ;) Heja Nelia, de utvecklas verkligen i racerfart nu :)



Sv: Tack, det känns skönt att vara hemma :) Ska bli kul med babysång imorgon, jag hoppas att det vara samma "sångledare" som på sången här, men det tror jag inte..Hon är iaf JÄTTEBRA! :) Vi får åka runt och testa olika sångstunder ;)

2011-09-20 @ 15:01:12
URL: http://hannovsky.blogspot.com
Postat av: Linda

Duktiga tjeja!!! M är så försiktig så, då sker inte många framsteg ;-)



Tack förresten! Mössan köpte vi på åhlens om jag inte cyklar nu. Shoppar så mycket överallt!

2011-09-20 @ 17:24:26
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Anna

hihi.. ja de snappar verkligen upp.. :)

2011-09-20 @ 20:25:41
URL: http://annasunderbara.blogg.se/
Postat av: avlangtan

Ja visst blir man lite anti trots att man har kläder för att gå ut!

Bättre lycka imorgon :)

2011-09-20 @ 21:26:36

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback