Sjuk igen

Gårdagens provtagning blev ingen provtagning, min läkare hade gjort en liten miss kan man säga.
Jag hade tid till vårdcentalen 13:10 och blev då uppropad, personalen på labbet undrade sen vad jag skulle ta för prover för min läkare hade glömt att lägga upp en remiss.
Efter lite letande i min journal så hittade dem vilka prover som skulle tas, men då de skulle in i centrifugen så hann de inte ta prover igår då proverna skulle skickas iväg sen.
Jaja på måndag ska vi göra ett nytt försök, jag har då fått en tid på morgonen...

Cornelia är lite små sjuk igen. Hon är snorig och allmänt hängig. Ska ringa till vårdcentralen om henne på måndag då hon ofta tar sig mot höger öra. J var ett öronbarn då han var liten och även Cornelias faster har haft problem med öronen så jag ska be en läkare att kolla gummans öron.

Annars så händer det inte så mycket här hemma. Idag har det knappt regnat här, så skönt. Om ni har sett/läst nyheter så har ni säkert inte missat vilken mängd regn vi har fått här. 4 gånger så mycket regn som normalt i september, det har medfört översvämmningar på många håll. Vi bor nära älven märker att det är riktigt högt vatten, tack och lov så är det inga hus/stugor i riskzonen här.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!



Vad jobbigt med provsvar som inte visar som dom ska och att du inte mår bra. Samtidigt gissar jag att det kan kännas skönt att få lite svar och kunna få behandling då du känner att kroppen inte är 100.



Typiskt att det ska strula på VC också... Hoppas att det går bättre på måndag och att ni också fått njuta av lite sol (o inte bara regn) i helgen.



Stor kram, lycka till med proverna (mest svaren såklart), krya på C och trevlig helg! Lisa

2011-09-24 @ 21:31:33
URL: http://turbolina-twin.blogspot.com/
Postat av: Linda

Men så drygt när dem missar sådär, hoppas det går bättre till nästa gång och du snart kan få någon ordning på torpet - få hjälp med besvären!



Lilla gumman då, verkar vara många med öroninflammation nu tycker jag.



Kram på er!!

2011-09-25 @ 17:16:57
URL: http://underbargava.blogg.se/
Postat av: Ida & Jouline

Stackare, ge henne en jätte stor kram från oss.

Kram

2011-09-25 @ 20:32:16
URL: http://idaochjouline.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Hoppas att Nelia slipper ont i öronen, inte roligt alls!



Sv: Tack, vi fick en fint avsked av mormor! Jodå, mina gamla godinar hänger med än ;) Funderar bara hur det ska bli om vi får ett litet syskon i framtiden, om han/hon också har dem som första skor, vem ska få dem sen?! Vi skulle haft kvar Crilles..



Haha, jag fick dispans till att ha lördagsmys istället av vem det nu är som bestämmer sånt..kungen kanske? ;) På Leos är det ju gratis för barn under 1 och för vuxna, så det gör ju inget om man bara är där ett litet tag :) Det fanns massor av skoj även för småttingar (och vuxna ;)). Vi funderar på att åka dit veckan, är ni sugna att hänga på? :)

2011-09-26 @ 09:28:27
URL: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

» Namn

» E-postadress (Publiceras ej)

» URL/Bloggadress

» Kommentar

Kom ihåg mig?          
Trackback